torsdag 23 december 2010

Hysteri

Mest TV idag i övrigt. Tre avsnitt av Futurama (tack tv4 komedi), sen två av Smack the Pony och sen Helt hysteriskt (absolutely fabulous). Kanal 9 har börjat sända dem dagtid, och kom på att jag inte skrivit att jag blev glad för att de ska börja spela in nya avsnitt. Tyvärr känner jag mig allra oftast som Edina av någon idiotisk anledning. Helt fel, lätt småtjock och ganska hyserisk. Men men...

De bästa sakerna sägs av Saffron. Saffron till Edina i dagens avsnitt: "You always have the best view in the room since you don't have to look at yourself".

Och mitt favoritavsnitt i övrigt är när de vaknar av att det brinner i köket. Brandmännen kommer och släcker och då kommer Edina på att Patsy var där nere i köket. Alla springer ner och Edina vrålar PATSY! för mycket riktigt så ligger en livlös sottäckt Patsy halvt över bordet i det helt sönderbrunna köket. Vid vrålet rycker kroppen till och sätter sig upp. Ansiktshalvan som legat mot bordet är helt ren och i mungipan sitter en cigg som hon fortsätter att röka på, varvid Saffron skriker:"SHE INHALED OUR KITCHEN!

Har sen inte sagt nåt om helgen och allt sånt. Kort sammanfattning då.

Lördag/söndag efter jobbet. Det var lite tjafs och hysteri, i typ 3h, och jag blev mest sur på tjafset och den ena personen som tjafsade och vägrade sluta tjafsa. Han hade fått en guldfiskfylla helt enkelt eftersom det var samma sak som sades om och om igen. Sen tänkte han tillslut gå men då var hans jacka borta och så var det mer gnäll. Jag gav upp, gav jag honom min tröja och frågade om han gick hem om han fick låna den.

Då gick han.

Sen råkade kocken bli nedsupen (vi passerade förbi ett gäng puffare som capsade på väg till rummet jag tänkte dricka öl i efter jobbet. Jag capsar inte. Kocken undrade vad de gjorde. Jag sa prova du. Nästa gång vi såg honom var han helt borta, hade tydligen somnat två våningar upp och blivit väckt av städet.)
Till slut var det bara vi tre från restaurangen, en stackars puffare och en rocknisse kvar. Basketspelaren (det var jag, Kocken, Veganen och Basketspelaren från restaurangen) stirrar på väggen där klockan hänger. Frågar mig "Vad är klockan" Jag svarar att den som är på väggen går rätt. Hon stirrar på mig och säger sen "Men det här går ju inte. Det här går ju inte alls. Jag ska ju referera en match om 2h. Det här går ju inte. Jag ska nog hem nu." Jag följde hennes exempel 30 min senare och åkte hem. Köpte ett lypsyp på Body shop på vägen hem eftersom det var söndag klockan 10.30ish och affärerna var öppna. I kassan brukar de alltid försöka lura på en massa saker men idag tog hon bara betalt. Antagligen för att jag inte var helt nykter. Fick inte så mycket gjort på söndagen.

Vaknade upp på måndagen utan vatten i lägenheten. Lite hysterisk då jag kände mig bakfull och sådär jobbigt kvalmig liksom och fortfarande bakfyllesvettig typ. Det fanns vatten i kårhuset så jag tog mig dit och tvagade mig i omklädningsrummet. Byggde i källaren. Åt och drack öl. Fick en maaaaaassa skvaller. Massa massa på riktigt. Jag vet allt nu. Sov hos Fröken Emo. Innan vi åkte hem, när vi kom ut från skvallret, satt Rödtotten nästan själv och hade power hour. Vet inte hur han tänkt där. Sen åkte taxichaffisen runt huset tre varv för att han inte hade kontakt med banken.

På tisdagen spenderade jag hela dagen med Fluffy:s NAE. Pannbiff -> plockade upp mitt skit på rummet -> fika i typ 5h (inget skämt) -> Harry Potter.

Så, det var vad som hänt. Nu ska jag kolla på någon film med systrarna. Magen är full i köttbullar redan och det är inte julafton förrän i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar