torsdag 22 september 2011

Uselt humör

Kan ju bara hoppas på att anledningen till mitt usla humör antingen är:
1. Sakén som fått min orutinerade kropp att vara bakfull i en vecka.
2. Hösten, omställningen, oktober.
3. Herr Serverhall är på ompa ompa i äran och hjältarnas land.

Jag blir arg på mig själv för att jag blir arg och irriterad och då irriterad jag mig mer och blir arg och så stör jag mig på allt.

Så kan jag komma på mig själv med att t.ex. störa mig på saker som att Fröken Vit minsann alltid lyckas sluta störa sig bara för att hon bestämmer sig för det. Varför kan inte jag det?

2 kommentarer:

  1. Som den där lilla fransyskan sjöng för några år sen, j'en ai marre d'en avoir marre (ungefär jag är less på att vara less). Och om du lär sig hur man slutar störa sig på saker bara sådär så säg till :)

    SvaraRadera
  2. Lovar att återkomma med en universallösning när sådan finnes!

    SvaraRadera