fredag 30 september 2011

Lite trasig

Jag brukar inte få så mycket blåmärken, de brukar mest synas när de blir gröna, ett par dagar gamla. Vilket var varför jag igår när jag skulle stoppa min motståndare i bassängen tänkte att jag var lite mesig som hade så ont i handen efteråt. Och vaknade ett par gånger i natt av att det värkte. I morse försökte jag se och inbillade mig att det kanske var lite svullet. Var ganska trött.

Åkte till jobbet och hade ett möte först på morgonen i en såndär lokal som var upplyst med typ sollampor, lysör som gjorde att alla skavanker syntes, som i omklädningsrum någonstanns där man slänger kläderna utanför utan att ha provat ett enda plagg eftersom man såg ut som ett blårandigt spöke. Sånt ljus. Som gjorde att jag såg min hand. Och de där blåmärkena som inte brukar synas förrän en halv vecka senare.

Halva handen helt lila. Ops. Och ingen sån knöl hade jag heller. Försökte fota eländet, men det blir liksom ingen färg på det hela. Men vi kan ju säga så om svullnaden. Lillfingret är till vänster och jag kan inte med egen kraft få det närmare de andra fingrarna eftersom det är en massa svullet blod mellan. Så kan vi säga.

Åkte till vårdcentralen för ögat nu igen. Fick pencillindroppar nu igen. Och sen tänkte jag hon kunde kolla på handen lite när jag var där sådär. Jag fick en remiss till röntgen. Hoppsan.

Var det någon som sa att det var oktober?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar