torsdag 22 september 2011

Kakmonstret frestas

Nu åt jag en bit kaka på jobbet också. Jag som i två veckor gett mig lov en gång i veckan att äta nåt sånt, så pajjar jag det. Eller jag har faktiskt inte pajjat det än om jag inte äter nåt mer i veckan. Borde gå.


Men helt ärligt:

Pannkakor i matsalen till lunch. Åt inte
Facket bjöd på ny marsipantårta med chokladmousse. Jag älskar marsipan. Åt inte.
Tårta för att fira en produkts release. Åt inte
Torsdagsfika med bröd från Brogyllens bageri, dvs bakat i morse. Åt inte.


Typ ensam halv sju, lite av den bästa brogyllenkakan kvar med frasig smördeg, vaniljsås och russin i. Åt lite.

Tyckte jag gjorde halvt bra ifrån mig bland frestelserna. Det var bara för att jag inte gjorde Coltingpannkaka till idag.

2 kommentarer:

  1. Snodde denna från gurun-Coltings topp tre.

    3: Det behöver inte vara perfekt. Livet är inte perfekt. Vi är inte perfekta. Tillräckligt bra, räcker långt!

    SvaraRadera
  2. Försöker trösta mig med att gamla Solstrålen hade åtminstone ätit _ett_ stort lass av alla 4 tillfällen. Antagligen t.om. den största biten från Facket-tårtan. Gärna hörnet. Där finns mest marsipan.

    SvaraRadera