onsdag 21 september 2011

Finkultur, eller nåt

Jag var längre bort med min vagn idag, flera hållplatser in i ghettot åkte jag. Allt detta för att hämta ut ett paket som posten av någon idiotisk anledning skickat dit och inte till min närmaste postuthämtning som paketen ALLTID kommer till annars.

(Parentes: På riktigt. Alltid. Varför skulle jag välja nåt annat? Det är stället som paketen från vart fan som helst alltid kommer till och jag väljer samma saker varje gång. Nu hade de först försökt dela ut paketet, vilket leder till typ två frågor: Var de fick den idén ifrån eftersom jag inte valt utdelning till mig utan till närmaste postställe? samt Vem fan här hemma klockan 13 på dagen när de delar ut paketen?!? Iaf. När jag nu inte var hemma, klockan ett på en onsdag, så lämnades det ju in till posten. Men inte MITT postutlämningställe utan ett som för det första stänger klockan 19. Detta är ett problem eftersom jag inte är hemma klockan 19, ungefär inte någon dag alls. Utom på helger kanske. Men då stänger de klockan 16. För det andra så ligger postutlämningsstället en bra bit i från mig. Åkte dit idag för att kolla då MITT postutlämningsställe som ligger precis brevid hållplatsen har öppet till klockan 21. Det här var stängt. Och jag fick leta mig till det. Inte helt uppenbart vart det låg. Iaf. Åter till huvudämnet.)

Nåväl. Jag är i ett ghetto. Går in i det här "miniköpcentrumet" där allt är stängt. Går ut igen. Kollar ovanför mig, och ser bilderna som ni ser på fotot. Det är illustrationer till Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov.

Kanske inte riktigt det man väntar sig hitta på ovanför ingången till ett miniköpcentrum i ett ghetto i götalaborg. Inte jag iaf.

Ska jag vara helt fördomsfull undrar jag om det är NÅGON mer än jag som åker på min vagn och hoppat på dess sista 7 hållplatser som läst den.

3 kommentarer:

  1. Jag har försökt, men aldrig kommit särskilt långt. Är det värt att försöka igen? Behemoth verkar ju vara en ball typ.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte om den, men jag har för mig att den var lite trögstartad. Det var som när jag skulle läsa "Jonathan Strange & Mr Norell" eller första gången jag läste "Sagan om ringen" (när jag gick i femman och biblotekarien bestämde sig för att ge mig nåt lite tjockare då jag släpade hem 10-15 barn/ungdomsböcker i veckan och läste).

    Det gick väldigt trögt första kapitlena. Det inte alls sådär att jag fastnade. La den i från mig och tog upp den. Sen ramlade jag över någon tröskel helt plötsligt och kunde inte släppa ner den.

    SvaraRadera
  3. Haha, lustigt. Det finns nog totalt tre böcker jag avbrutit snabbt, Mästaren är en och Jonathan en av de andra (den tredje är, för intresseklubbens anteckningar, Pandoras star). Får testa någon gång då.

    SvaraRadera