lördag 10 september 2011

Roar mig

Sitter hemma, på en lördag när jag egentligen hade en massa kalas att gå på, och tittar på Mia Skäringer:s "Dyngkåt och hur helig som helst" och äter en kanelbullefattigriddare. (jag kan en "jag mötte Lassie" om Mia, då jag satt mitt emot henne på spårvagnen en gång. 11:an. Jag hade ett skyltdockeben i påsen som hon tittade skumt på. Funderade på om jag skulle säga nåt, men det blev inget av. Samma skyltdockeben blev senare kommenterat av en dam på bussen ut till Hisinge Island. Hon sa "är det ditt ben" jag sa "jajemen det är mitt tredje ben" damen svarar "ja, och du har anpassat dig så bra, du verkar ju inte ha något problem med rörligheten iaf". Tog mig ett tag innan jag insåg att hon trodde mitt skyltdockeben var en protes.)

Vart var jag?

Ja. Jag sitter här och mumsar och blir mer och mer klämbar alltså. Samtidigt uppdaterar Katten mig från giftemålskalaset hon befinner sig på. Det första sms:et innehöll meningen "Brudgummen har fått en inverterad tuppkam på svensexan vilket resulterade i storgråt hos bruden" Vid nästa sms hade hon hittat bubblet. Sen började det bli ännu roligare. Då kom "Pompopomwohohohohohohonanaashobodooa". Som jag tolkar som Magnus Uggla. Men blev lite osäker när nästa sms lyder "Jag är nästan nykter."

Roat mig hela kvällen har hon. Och Mia.

1 kommentar:

  1. Det var Magnus Uggla. Och jag beklagar om ironin inte gick fram i SMSet, jag var typ inte nykter, men jag var kung på dansgolvet. Tror jag. Det kändes så iaf!
    (På det stora hela var det ett bra bröllop även om DJ:n ljög om musiken :P)

    SvaraRadera