tisdag 16 mars 2010

Slamid ger och Slamid tar!

Idag när jag kom till tryckeriet och skulle börja på en inlämningsuppgiftsretur i kursen Algorithms for machine learning and inference så var min mapp i datorn tom.
Panik. Vart är mina 12 GB med saker som jag samlat på mig och IT nissarna hotat med att ta bort? GAH! Jag skulle ju fixa det den här veckan.

Lotta sa "Slamid ger och Slamid tar" för det brukar vara så när han är i farten. (Oh, titta vi har en ny skärm.... men nu funkar inte servern. Oh slamid har fixat servern.... men nu har vi inget internet.....)Hann bli riktigt arg inna jag fick ett mail från Slamid där han förklarade att han bara gömt mappen lite så att jag skulle komma ihåg att tömma den på saker jag inte borde ha på tryckeriets datorer. Innan fredag måste jag göra följande saker (det här är en såndär lista som Katten skrattar åt när jag skriver, vi hade en jättebra Nemi-stripp som illustrerade mig och katten och våra "listor" men jag kan inte hitta den just nu...)
  • Färga håret (Hittade ju den där tuben så sent)
  • Sy klart toppen jag ska ha på torsdag
  • Göra klart returerna på inl.up. i kursen ovan.
  • Gå på stormöte
  • Fika med Otur
  • Flytta över alla mina saker från tryckeriet till en bärbar hårddisk samt bränna kopior på alla foton jag inte har brännt ner redan
  • Jobba i puben 15-23 på torsdag
  • Verkligen verkligen lära mig låten som vi ska ha som extranummer

Gah. Det ser lite ut, men det är det inte. För sen tänkte jag eg. gå i skolan också. AAAAaaaa... det skulle ju vara slut på sånt här nu!

3 kommentarer:

  1. äsch. jag är ju kung (eller drottning) av listor, det är asgött att ha saker att stryka över...jag skrattar möjligen för att våra är rätt olika :) jag tror f ö jag har strippen i min gamla dagbok, ska kolla.

    SvaraRadera
  2. Listor måste man ha. Jag ska göra min egen så att jag kommer igång idag. :)

    SvaraRadera
  3. Tiggerrr: Ja det var ju det jag menade, dina listor innehåller "riktiga saker" som att posta brev" och alla saker du ska packa när du ska åka bort. Mina listor innehåller "fika med xxx" och "färga håret". Ett och ett annat "läsa boken" och "spela tv-spel" lyckas också flika in sig...

    SvaraRadera