lördag 6 mars 2010

Ny läsare...

... killen som jag hade etikettdiskussionen med som jag lovat att skriva ner (och nej inte gjort) ska tydligen börja läsa bloggen. Hurrom. Vi kan kalla honom herr Självdistans, eftersom hans favoritgrej att argumentera om är att folk i allmänhet inte har självdistans. Nu sa han när han såg inlägget om töntar "ja nu ska vi se hur stor självdistans du har egentligen, du använder ju t.e.x ordet stek här helt utan ironi? Hum hum" (Ja för det var precis vad jag gjorde. Helt utan ironi. Viktigt att vara stek är det. Duh....) Han har även lite smått autistiska drag eftersom man måste prata med honom som om man skulle lära en dator nåt, dvs man kan inte använda liknelser och man får absolut inte vara det minsta luddig. T.ex. om jag bad om "earl grey, hett" så skulle ambigoueos.. (fan jag vet inte hur det stavas. Ordet jag letar efter. Tvetydighet kanske enklare? Vi säger det.) tvetydigheten i meningen göra att han lika gärna skulle kunna tolka det som att han ska ta hit en inoljad Earl. Götta till mig. Annars är hans favoritargument "Det är bara en persons åsikt" och så blir han nästan lite arg.

Så nu väntar jag med spänning på när herr Självdistans ska börja leka troll i gästboken.

2 kommentarer:

  1. åh! nu kom jag på vem jag associerar till när jag tänker på honom. sheldon i big bang theory. fast kanske inte lika rolig.

    SvaraRadera
  2. Sheldon försöker inte => rolig.

    SvaraRadera