torsdag 18 mars 2010

En bra gäst.

Ska spela idag, men först ska jag jobba i puben. Jag tänkte här irritera mig över saker som gäster gör som man inte borde göra.

  • Gäster som står och försöker få ens uppmärksamhet och sen inte vet vad de vill ha när jag kommer fram. Är det mycket folk kommer jag ignorera dig och gå till personen brevid tills du bestämt dig. Du slösar min och ALLA andras tid. Se till att bestämma dig innan du kommer fram.
  • Gäster som ska hålla på och tjafsa med mig om vår alkoholpolicy. Vi serverar inte shots starkare än 20% eftersom shot:ars enda syfte är att bli full. Och det är inte syftet med våra kalas. Men endå ska det tjafsas och fnysas och hållas på. Jag tycker inte att det är konstigare än att t.ex. sticky har en gräns på hur många saker en person får köpa vid varje tillfälle. Den regeln är iof ganska konstig men ändå. Tjafsa inte med bartendern, jag kommer strunta i dig och gå vidare till nästa kund. Du slösar min och ALLA andras tid.
  • Gäster som tror man är efterbliven och inte kan ta hela sin beställning utan man måste lirka ur det ur dem. För länge sen så antog jag att folk när de slutate prata var klara med sin beställning och gick och hämtade den där "Staropramen" eller vad det var de skulle ha och sa "33:-" eller vad den kostade och så sa de "nej jag ska ha en xxx också" och så gick jag och hämtade den och ville ha mer pengar och så sa personen "nej jag ska ha en xxx också" och då ville man slå ihjäl dem. Numera säger jag "var det bra så" innan jag går och hämtar den. Problemet blir att är det mer än två saker blir det drygt att memorera om man måste avbryta ramsan med ett "var det bra så" hela tiden. Jag vill inte ha en konversation mitt i min tillredningsramsa, beställ det du ska beställa och var nöjd sen. Du slösar min och ALLA andras tid.
  • När jag fått en beställning så upprepar jag den för kunden. LYSSNA DÅ! Är det fel så säg till då och inte när jag kommer med fel grej, jag frågade dig för att se så att jag hade hört rätt. Annars slösar du min och ALLA andras tid.
  • Ta fram pengarna, eller i alla fall leta upp plånboken ur din gigantiska handväska/ryggsäck innan det blir din tur. Det är inte så att betalningen i slutet är en stor överraskning som du inte visste skulle komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar