onsdag 24 mars 2010

Brudjävlar

Idag hatar jag alla brudjävlar.
Återigen en såndär töntig anledning som jag blir förbannad av och sen inte kan sova. Som ni ser på klockan. Tur jag har bloggen. Det här händer.

På tryckeriet har vi med ojämna mellanrum dammiddagar. Det brukar vara ganska trevliga tillställningar, när jag väl kan gå. För där börjar problem ett. Eftersom det är brudjävlar ska det hålla på och ältas hit och dit innan det kan bestämmas ett jävla datum, och när det väl bestäms så har jag ofta, i typ 99% av fallen redan inbokat jobb den kvällen. Och så ska brudjävlarna hålla på och "Vi kommer saaaakna diiiiig, ååååå vad syyyyynd att du inte kan koooooommaaaaaaa" Ja för det kommer ju knappast som en surprise när jag sagt att "snälla den här gången kan vi väll bestämma datum INNAN den och den dagen, för sen måste jag skicka in till min chef när jag kan jobba". Varje gång.

Nu var det dags igen. 9:e mars skickas det ut ett mail om att man ska fylla i en doodel när man kan. Den 16:e mars har den sista tjejen lyckas klämma in vilka dagar hon kan. Då kan ALLA utom en tjej ha middag den 16:e april. Den enda tjejen kan inga andra datum heller så det var ju inte så mkt att ta hänsyn till direkt. Det var lite diskussioner tidigare kring 16:e och det enda som talade emot var att det, som jag visste i alla fall då eftersom ingen sa nåt annat, var ett "göttfullkalas" den 17:e men det var ju inget hinder. Inget krockade ju. Nu kan man ju tänka sig att ett datum bestäms. Nej nej. Så den 18:e mars var jag tvungen att skicka in vilka dagar jag kunde jobba och säger till de via mail att nu har vi bestämt den 16:e, alla kunde ju, det hände inget, nu är det bokat! Alla hade ju fått säga när de kunde. Alla kunde den 16:e. Vad är det att tjafsa om då? Jag släpper det här att folk aldrig får arschlet ur vagnen och att det ska ältas. ok. Andas lugnt.

Sen händer inget mer idag, förrän miss Motor skickar ett mail till tryckeriet och säger att hon inte kan. Visserligen är hennes ekonomiska situation lite tight och hon hade blivit bjuden på gratiskalas så fine. Men sen kommer bajset. Eftersom alla brudjävlar (utom jag då) sitter i samma "tantförening" så blir det ingen middag eftersom de ska gå på ett kalas, eftersom det var den dagen då alla kunde gå på gratiskalas vilket såklart är prioritet! ("Belöning för hårt arbete" var det tydligen också. Nu frågar jag er. Hur hårt arbetar man i en förening som inte har nåt egensyfte utan vars enda syfte är att man är med i föreningen? Och typ, fikar. Om man nu arbetar i föreningen så är det inte direkt att man gör nåt, man gör det ju bara för att man ska få nåt, typ ett kalas. Då arbetar man ju bara för sig själv. Nä det köper jag inte. Jag köper tackkalasprincipen i sig, jag gillar också tackkalas, men hårt arbete? Man arbetar ju bara för det där jävla kalaset skull när det kommer till såna saker, helt ärligt fick man INGET för det skulle man ju inte göra det. Skit samma, det är inte det som är poängen, poängen är) OM DE NU PLANERADE ETT JÄVLA KALAS DEN DAGEN, KUNDE KANSKE NÅGON NÄMNT DET HÄR LITE TIDIGARE. Typ, jag ger här exempel kära brudjävlar som ni kan använda nästa gån det här inträffar: "det kanske inte är en sån lämplig dag, vi kanske har ett annat kalas inbokat den dagen."funkar fin-fint. Eller "vi kan inte bestämma oss nu, eftersom alla utom du kommer att ramla bort antingen den eller den eller den dagen" Funkar också skitbra. För det var väl inte så att de jobbade HÅRT i förrgår och var tvungen att gå på kalas så snart som möjligt? AAAAAAAAA! Men i alla fall fine, jag släpper det med, andas lugnt och fint.

Men sen kommer miss Motor och ska leka martyr och då får jag fan spel. Bl.a. säger hon "tråkigt att du tycker så men DU bestämde datumet själv och DU ställde ju in den nu"

Ja, eller hur?

För den där doodeln som alla fyllde i var tydligen inget att gå efter?

Och det känns som en stor vits att ha kalas med sig själv eller? Oh, ursäkta mig.

Samt att hon gnällde om att hon tycker det är jobbigt att ta beslut. MEN JAG TOG DET JU ÅT DIG, var glad, du behöver inte ha dåligt samvete och ställa in nåt kalas, jag var lagom otrevlig och gjode det åt dig så det är inget att sura över. Gå på ditt kalas med gott samvete, du sa ju precis själv att JAG hade bestämt datum och JAG hade ställt in kalaset så då är det väl inget att oja över?

Men. Jag andas lugnt igen.

Klockan halv tio, när jag sitter och svär över en labbjävle som aldrig blir klar skickade en annan av brudjävlarna ut ett mail där hon föreslår helgen efter. Som inte jag kunde på heller. Och då blev jag sur på riktigt och tänker att "jag skiter i om de tycker jag är tre år, jag måste bara få säga på nåt sätt huuuuur irriterad och trött jag är på det här" och skriver:

Känns det inte som lite overkill att NI som hade kalas veckan innan ska ha kalas och kalla det "Tryckeriets dammiddag" en vecka senare? Men ni kan ju kolla den otroligt hemliga tantföreningens kalender och återkomma med ett datum så kan jag se om jag kan, förstår inte varför NI behöver ta det över mailen bara.

//Solstrålen - ja jag är förbannad eftersom NI aldrig får era jävla arslen ur vagnen och sen blir det en massa BUHUHU. Jävla brudjävlar ät bajs.


NEJ jag förväntar mig inte att alla ska anpassa sig efter mig hela tiden. Ja, jag är en person av 10 i det HÄR sällskapet. Men om de andra går på kalas med varandra hela tiden utan mig eftersom jag inte är med i tantföreningen och därmed inte får gå på tantföreningens kalas, känns det då som någon vits för brudjävlarna att ha en middag med varandra när de ändå träffas typ varje vecka? Jag förstår det inte.

Nu ringde jag Arkitekten i puben och bytte jobbdag så jag jobbar den 16:e istället eftersom jag föredrar att jobba på fredagar och tänker ha vin och tvspelsafton alt. husfest (beroende på hur många som kan) den 17:e, när det är det där jävla gött full kalaset som jag inte ens ville gå på. Två fd tryckerimedarbetare som också ville gå på middagen har inget för sig så om inget annat så blir vi tre med vin och tv-spel i alla fall.....

På riktigt.
Måste verkligen sluta umgås och omge mig med folk som hetsar ner mig i treårsåldern, jag gillar verkligen inte mig själv då. Även om det kände extremt gött att avsluta ett mail med "ät bajs."
Och NU kanske jag kan somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar