torsdag 25 mars 2010

Folk som luktar illa

Folk med bristande kroppshygien, ja vad fan säger man till dem? Du luktar skunk? Det här kom upp apropå killar som letar tjejer och inte fattar varför ingen vill ha dem.

Jag vill åter igen poängtera det här med att man kommer jävligt långt med att lukta gott och hålla sig ren. Ingen skämt. Och jag förstår det verkligen inte, de måste ju veta att de luktar? Eller tror ni killar verkligen att det "Inte är så farligt" typ att ni bara luktar lite grann svett.

Fakta:
Det finns inget som heter "lite grann" när det kommer till svettlukt.

Antingen luktar du SVETT eller så är du ren. Och ja det här är en hygienfråga. Vanlig jävla svett är ju luktfritt (OM du inte går på nån konstig diet, t.ex. kolhydratsfri då du kan börja lukta aceton. När kroppen bryter ner proteiner (t.ex. muskelmassa) bildas ureaämnen. Alltså samma sak som du kissar ut. Fast Nu svettas du ut den - känn på den!) det som luktar är helt enkelt bakterier. Och bakterier har man lite sådär på kroppen, och så svettas man och då kalasar de och bildar ett äckligt ämne som luktar. Majoriteten luktar inte fast de svettas lika mycket som de som luktar. Det är bara att de som luktar inte är lika bra på att 1. tvätta sig, 2. tvätta kläderna.

För här kommer en enkel sak som jag vet att vissa människor inte fattar: LUKTA PÅ DINA KLÄDER, luktar det minsta lilla svett så släng det i tvätten. Och för alla killar som jag känner kommer en t-shirt garanterat lukta lite svett efter två dagars användning. Ibland efter en, är du osäker så byt varje dag..... det är INTE ok att ta på sig tröjan igen. Och vet du med dig att du har svettats i en tröja, då åker den i tvätten på en gång. Men det är ju inte nog med det, för svettlukten bildades ju inte automagiskt på tröjan utan den kom någonstanns ifrån. Nej det räcker alltså inte med att byta tröja om tröjan luktar svett, utan du måste tvätta dig också, innan du tar på dig den rena tröjan. Vart luktar det mest svett? Under armarna och runt rövtrakten ja, då kanske vi ska tvätta oss extra noga där också? (Ja, man kan känna rövsvettdoft från otvättade byxor, mycket obehagligt) Och spraya ordentligt med en antiperspirerande deodorant också?

När vi ändå är igång med det så kan jag snabbt meddela alla killar där ute att det är inte ok att använda samma par strumpor i två dagar i rad och för guds skull ta ur sulan så skorna får torka upp mellan användningarna. Kanske ha två par skor med en extra sula i som man kan byta ut efter ett tag så det inte blir svett svett svett? Och om ni vet att ni har fotsvett, ta för fan inte av er skorna i ett rum med folk under möte så att de få tjejerna som sitter där inte kan vara kvar eftersom de håller på att spy. Ja, jag hulkar av svettlukt och jag vet att jag inte är den enda. Ungefär alla tjejer jag känner tycker att det är bland det vidirgaste som finns.

Jag är trött på att vara tvungen att flytta på mig hela tiden för att ni kommer och luktar illa. Inte fan kommer jag och är insmetat i bajs heller? Nä skärp er!

Men sen kommer det trixiga, som var det jag egentligen tänkte babbla om: Om man råkar känna ett antal gossar, som är väldigt trevliga och som man umgås med en del hur fan säger man till dem att de stinker? Det enda jag har kommit fram till är att JAG nog inte ska säga det, då de är små sårbara gossar som skulle ta extra illa upp om en tjej sa nåt, problemet är att jag är som jag är och nästa gång jag är full kommer jag säkerligen få för mig att jag ska ha ett djupt och förstående samtal som handlar om kroppshygien. Alltså hur gör man? Jag måste få ur mig det här innan jag gör nåt i ren irritation på fyllan.

Jag bad en killkompis som inte stinker att säga nåt en gång, men han stördes inte så mycket av det sa han. Jag tror helt ärligt att tjejer störs mer av folks svettlukt än vad killar gör. För de gossarna ville jag egentligen inte göra det bara för mig själv, utan delvis för att här går de omkring och är jättetrevliga gossar och så vill ingen ha dem för att de stinker och det fattar de inte utan tror att det är nåt fel på dem som person. Hade jag inte brytt mig om dem så hade jag sagt just: "Stick, du stinker" För så trevlig är jag. Men herregud, vad säger man annars? "Du är astrevlig och det är inget fel på sig som person. Men du luktar illa. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar