torsdag 4 mars 2010

En tönt till

Någon morgon när jag stod och väntade på vagnen inträffar följande:
Jag står på sidan med hållplasten där vagnarna går mot stan. På andra sidan står det en vagn. Det är övergång precis framför vagnen. En man nämar sig övergången. Vagnen plingar och börjar köra. Mannen fortsätter gå och kliver ut rakt framför den åkande vagnen. Vagnen får panikbromsa och hinner göra detta utan att köra på mannen. Vad är mannens reaktion tror ni?

Jo mannen vrålar såklart "Jävla rasistjävel" till spårvagnschauffören som precis panikbromsat för mannen som inte såg sig för alls innan han tog ett raskt kliv framför den åkande vagnen.

Sen nöjer sig inte mannen där. Han ställer sig bredbent framför vagnen och vrålar rasistjävel säkert 10-15 gånger samt spottar på vagnen. Chaffisen sitter i vagnen och gör inget. Han säger inget heller, för vad ska han säga. Han har precis INTE kört över ett pucko som inte såg sig för och får höra att han är rasist. Jaha. Inte nog med detta dock. När mannen väl flyttat sig ur vägen för vagnen så den kan köra igen så sparkar mannen på vagnen upprepade gånger samt tar tag i saker han hittar på marken och kastar efter vagnen medan har vrålar "Jävla rasistjävel".

Det var en riktig tönt.

Jag hade en kille i min klass en gång som alltid om man kritiserade honom sa "så säger du bara för att jag är invandrare".

Herregud människor, sluta ropa varg. Vem kommer lyssna de gånger de faktiskt gäller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar