tisdag 31 maj 2011

Köpfrenesi

Hade en halvbra dag på jobbet, inget särskilt dåligt hände och jag fick lite saker gjort. Dagen blev dock helt fantastisk när jag cyklade till centrum för att köpa foder och mellanlägg och sen snabbt gå in på TopShop för att kolla om den där asfräcka klänningen som är råsa och full i bananer hade kommit in än. Det hade den inte.

Men jag gick förbi Change och såg i skylten en bikini med flamingos på. Den var lila och numera min.

Jag köpte ett par turkosa Hummelskor jag dregglat över. Lite dyra var de, men jag köpte en kjol på Junkyards rea och tyget jag ska sy en topp av blev över från balklänningen så hela klädseln blev inte så dyr totalt. Då får man köpa fina halvdyra skor. Speciellt de här. Turkosa är de. Måste sluta köpa _allt_ i lila.

Jag kom hem och fick bära upp cykeln för alla trappor då nån ungjävel lekt med hissen. Det gjorde inget:

För min tröja hade kommit, och den är jättefin.

Så. Jo, man blir gladare av att köpa saker. Men nu får jag sluta. Ska betala lite till skulder innan det blir nåt mer.

"På gott humör"spellistan rullar, just nu är det Cornman - Kinky.

2 kommentarer:

  1. Asch, lite får man shoppa ju. Sedan är det en så skön känsla, inte just det att man blir glad över prylarna, eller det att man faktiskt kan shoppa. Mer känslan att "jag kan köpa det här om jag vill...eller låta bli". Ganska trevlig omväxling från alldeles för många år av "nä, det här har jag aldrig råd med".

    SvaraRadera
  2. Det är en ren motsatskänsla till pengaångesten som hållt mig hårt i greppet senaste tre åren (och som tog tokskruv sista året) när jag gått på halvt studiemedel!

    Precis som du säger "Jag kan om jag vill, eller låta bli"

    SvaraRadera