måndag 9 maj 2011

Purikura

Fortsätter på temat lura mig själv och återkommer till balen i fredags. Vi var på Kimono Fusion utställningen på världskulturmuseet under fördrinken och i bästa Japanstyle fanns det såklart en Purikuraaoutomat i entrén. Fantastiskt tänkte Solstrålen och tvingade in sin lite förvirrade balpartner (som numera får heta Herr Serverhall) i automaten för fotografering. Det blev väldans fint, Solstrålen fick rävöron och allt. Tyvärr fick man inte ut dem som klistermärken utan fick maila bilden till sig själv. Det näst bästa då tryckeriet har tuffa maskiner och fräcka papper :)

Folk har en tendens att tycka det är lite förvirrande att jag gillar såna där Cute cute saker tills de inser att jag är stort fan av kitsch. Och Japan är fullt i kitsch. Och hur kan man inte gilla små glada moln??

Iaf. Hittade en purikuragenerator på nätet. Inte riktigt samma sak som att sitta i ett fotobås men ändå. Lekte ett tag. Och kom på att det nog egentligen är såhär jag ser min disk. Den är nooooog inte så äcklig egentligen.

3 kommentarer:

  1. Fast man säger givetvis inte cute cute, utan KAWAIIIII! :)

    SvaraRadera
  2. Oh - måla söta små japanska grejor på väggen i trollgrottan? :D

    SvaraRadera