torsdag 19 maj 2011

Ingen statistik

ÅÅÅÅÅÅÅ!
Dagens irritation hände precis innan jag skulle gå hem. Pakistaner gjorde det igen.
"Listen to me.. this is how it works..."
"I know for a fact.."
"I know that they do this..."


I det här fallet var det mest av någon anledning kom vi in på kommittéarbete. Eller. Hans kommentar var mest att "..alla som sitter i föreningar och kommittéer är mer intresserade av att supa än att plugga. De gör ingenting.
"Men.."säger jag"du satt ju i en kommitté" (Den där som tar emot internationella studenter till lekskolan)
"ja, men jag blev klar på tid"
"..??"
"jag vet att det är så, det är fakta"
"baserat på vad?"
"jo, en kille som har råsa hår som går mitt masterprogram, han gick när jag började han är inte klar, 3 ÅR HAR HAN HAFT PÅ SIG"
"Eh... ok? Du är medveten om att jag gått i 12 år, du kanske inte ska säga såna här saker till mig då du antyder att jag är korkad, lat och dum typ."
"nej det gör jag inte"
"nähä vad är det du säger då"
"Att alla som sitter i föreninagr är ointresserade av nåt annat än att supa"
"Men du motbevisade ju just dig själv med att säga att du satt i en kommitté och gick ut på tid"
"nä det hör inte hit"


etc etc etc etc----

GAH!!!
OCh sen börjar han varje mening med "listen to me" eller "it's a fact" "This is how it works"

Jag stryper honom snart om han inte slutar presentera sina egna jävla åsikter som fakta. Han får väl tycka det, men att säga att "det är minsann så det funkar" det är att dra det fel. Får väl mest honom att framstå som en idiot egentligen, men det bara... stör mig.

Om jag drog det så kunde jag säga att alla som suttit i den där internationella mottagningskommittén är idioter, ingen pratar svenska de har inget intresse av att lära sig heller, ingen förstår sig på eller bryr sig om svensk lag, de röker gärna på på området, de pratar extremt dålig engelska, de är kassa på samarbete eftersom det inte är så det fungerar på deras universitet, de plagierar, de flesta kom bara hit för att få knulla med svenska brudar och skriver sen skit om det i forum där de först säger att svenska tjejer är jävla slampor som bara ligger runt för att sen vända på det 15-20 inlägg senare till att säga att svenska tjejer är jävligt kräsna. För så skulle jag kunna se det, om jag slog ihop vad jag råkat ut för. Men jag vet att ALLA inte är såna.

För människor är individer.

Och har du inte fakking jävla statistiskt underlag ska du fan inte komma till mig och säga "listen to me, this is how it works".

3 kommentarer:

  1. aha, jag kan alltså kommentera här.. spar mig ju en massa tid :) älskar inlägget, jösses! speciellt plagiatbiten, älskar inte att behöva skriva om rapporter i smyg...

    SvaraRadera
  2. Om någon annan redan skrivit om det då är det onödigt arbete att skriva det igen, kopiera raket av bara. Och källhänvisa inte för guds skull!

    SvaraRadera
  3. Och speciellt alla dom där äckliga nykteristerna. De sitter fanimej bara i föreningar och kommitter för att supa alltså! ;)

    SvaraRadera