söndag 29 maj 2011

Konflikträdd. Typ.

Alltså sånt här är så bisarrt, när jag pratat om nåt och så precis efter hamnar jag i samma situation, en diskussion.
Den här diskussionen hade jag med en gosse jag inte tror jag pratat om tidigare, vilket ärganska lustigt eftersom vi brukade umgås väldigt mycket. Han får heta Den onde tvillingen -> DOT. (Logiskt sett finns även hans bror, den gode tvillingen DGT.)

Diskussionen handlade om en kommitté vi båda suttit i tidigare och kring det. Han avbryter min konstant. Vi har haft den här diskussionen tidigare när han vart apfull och jag var onykter och nästan Rufset, men grejen är mest att vi kom ingenstanns. För det går inte att diskutera. Jag försöker byta ämne. Går inte. Det hela slutar med att han säger nåt i stil med: "Solstrålen, det är inte det att du inte kan argumentera, det är nåt annat fel på dig" Eh? tack. "Ja, du.. du ger dig för lätt. Du är lite konfikträdd. Typ"

Huh? Konflikträdd är väl det sista folk brukar säga om mig. Jag mest brukar få höra att jag låter och tjatar hål i huvudet på folk. Har ju försökt ta mig an en mer fiiin framtoning. Det går tydligen inte så bra. Ska hoppa tillbaks till skrövvelSoltrålen alltså.

Eller. Jag tyckte inte ämnet var särskilt viktigt. Han lyssnade inte på mig utan avbröt mig hela tiden och jag blev mest irriterad vilket jag inte ville vara (ville vara lite full och glad) så jag hade ingen lust att fortsätta diskussionen. För den var inte intressant. Jag sa "Vi tycker inte samma sak, jag har ingen lust att prata om det här mer"

Får svar att det är ju när man tycker olika som en diskussion är intreassant. Ja, det är det, om man är intresserad av att ha en diskussion om det. Jag hade ingen lust. Det gör mig inte konflikträdd, det gör mig bara uttråkad.

2 kommentarer:

  1. Det han sa var ju att du behövde jobba på din retorik, att du hade en massa fakta, men inte la fram den. Grejen var ju bara den att han missade två punkter:
    1) När du la fram faktan så lyssnade han inte utan började bara prata själv.
    2) När du sa att du inte ville ha diskussionen längre pga punkt ett så kunde han bara inte ge sig.
    Jag måste säga att jag tyckte du höll en ovanligt sansad och rak diskussion (jag menar det på ett snällt sätt, jag själv hade gått bananas mycket tidigare i den diskussionen än vad du gjorde), men han lyssnade inte. Sa ju det i min enda inpass också, att han avbröt dig så fort du försökte säga något. Och det var ju inte det att du slutade prata då (vilket konflikträdda skulle göra), ni pratade bara samtidigt och då hade du inget för vad du sa.

    Sedan förstod han ju inte vad jag sa heller, han sa bara "Ja?" som att det var självklart att man skulle avbryta och inte lyssna på andra sidans fakta och sen sa att jag uppenbarligen såg någon logik som inte fanns. Då gick jag och tog ett stillsamt psykbryt på toaletten istället.

    SvaraRadera
  2. Juste, sen sa han ju att jag var en "tjej" och tolkade saker han sagt.
    "Men du sa ju såhär, bokstavligen" säger jag
    "Nej" säger han
    "Men du sa ju ***"(där *** är exakt bokstav för bokstav vad han sa)
    "Ja"säger han
    "???!??"
    "men jag menade ju det här"
    Öh. Så du menar att jag skulle tolkat det på nåt annat sätt än det du sa alltså?

    SvaraRadera