måndag 30 maj 2011

We love you

Dagens roliga 1:

Jag hade glömt passerkortet i morse. Rotade igenom hela väskan. Fick gå till entrén och skaffa ett tillfälligt. Säger hej och mitt ärende. Får bokstavera mitt namn.
"Stavar du med f eller h sa du?"

h var det

"Nej, jag hittar ingen sådan, du finns inte"
Jaha... är det för att jag är konsult och inte placerad här eller nåt? Vet att det vart problem innan. Frågar igen, bokstaverar mitt namn. Hon letar och letar. Krånglar. Kollar på en annan dator.

"Nä, du finns inte, finns det någon annan på din avdelning som jag kan sätta som host så du får rätt rättigheter?"

Säger ja och anger en av dvärgarna. Får mitt kort. Går bort och håller upp det mot dörren och råkar samtidigt snegla på vad som egentligen står på kortet. Där står då mitt namn. Inte alls.

För det första har jag inte rätt efternamn. Mitt efternamn är ganska ovanligt, därav van vid att stava till det hela tiden. Men den här stavningen var ny. Mellan tredje och fjärde bokstaven har hon klämt in ett "K". Och bokstaven "N" har blivit ett "M". Hon fick rätt H:et iaf, men namnet nu går nästan inte att uttala.

För det andra har jag fått fel förnamn. För er som vet vad jag heter. Ta de tre första bokstäverna i namnet och lägg ett E framför så har du vad som stod. Mitt förnamn är ganska vanligt. Och har blivit nåt helt annat. Och det roligaste av allt är väl att jag inte behövde visa någon form av legetimation och jag behöver inte någon eskort. Dvs, det verkar gå hu bra som helst att bara glida upp till disken och ljuga ihop nåt. Sjukt roligt. Vi skrattade åt det här hela fikat. Och jag skrattade resten av dagen.

Dagens roliga 2: När jag vände ut och in på väskan för att hitta mitt jävla passerkort hittade jag....... den lilla plastgrejen med minneskorten i. Fick en sån flashback av att jag hade hittat det på bordet och inte hittade kamerafodralet just då och tänkte "här är det säkert". Win!

Försökte få min telefon att prata med datorn eftersom barnen på min gård hade täckt hela gatan med kritmålningar i alla möjliga pastellfärger. Tog ett kort på kreativiteten. Det var sånt barn brukar rita: hästar, regnbågar, kaniner, glasstrutar, hopphagar samt texten "Justin Bieber we love you".

Bara sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar