onsdag 1 juni 2011

Skit

Är inte ledig på fredag som de andra nissarna som är anställda på jobbet. Jag är ju bara konsult. Och med deadline på projekt som folk har panik över åker Solstrålen till jobbet på fredag för att sätta igång 4 stationer med automattest. Om inget skiter sig alltså, eftersom då har jag ingen hjälp då ingen person som har hand om automattesterna jobbar på fredag. Så såklart kommer det skita sig.

Förra fredagen satt jag ju med Fröken UVR:s vigselprogram och festprogram till två på natten. Och då fick vi inte klart det. För att vi hade begränsat med papper och eg ont om tid. Så då skiter sig allt.

Om man inte har några begränsningar så brukar allt bara flyta på. Varför är det så?

Det är två konsulter på min avdelning förutom mig: Pakistaner och Peruaner. Peruaner bokat resa till norra sverige så på fredag är det jag och Pakistaner som jobbar. Min favorit. Hurra!

I dag när jag försökte förbereda för mitt testande så sprang Spinker runt och ville visa mig saker hela tiden med hans test, som råkar vara ett av de viktigare att få igenom i helgen. Till slut så frågade jag honom varför han pratade med mig hela tiden, Pakistaner hade ju jobbat med den produkten mer än jag gjort. Spinker ser lite besvärad ut och säger tillslut. "Ja.... men ibland skapar han mer problem än är till hjälp" Jag kunde inte låta bli att känna mig lite lättad eftersom jag har gått omkring och haft ågren för att jag skulle vara den enda som inte riktigt klarar av honom.

Försökte vara snäll och hjälpa Pakistaner att hitta mörkläggningsgardiner till lägenheten, visade Jotex & Hemtex och sa att det lättaste var nog att åka till IKEA med en ficklampa och lysa genom tyget för att se vilket som funkade. Eftersom han inte ville köpa de som var till för mörkläggning då det var så dyrt. Han säger:

"IKEA is closed tomorrow."

Hinner tänka: "jaså är det, varför det, vad konstigt de brukar ju ha öppet jämt, förutom typ midsommar och jul...". Innan jag kommer på att killen inte ställer frågor.

"Was that a question?"
"Yes?!?!?!"
säger han som om det var helt uppenbart.

GAH!
Han driver mig till vansinne nu, minsta lilla sak blir jag bara störd på. Får ha en grammatiklektion med honom på fredag.

IKEA is closed tomorrow. Is IKEA closed tomorrow? IKEA, is it closed tomorrow? IKEA, it is closed tomorrow.

GAH GAH GAH!

Gick och tröstköpte skor, svarta med chockråsa skosnören. Känns det bekant? Det var rea så det var inte alls dyrt den här gången dock. Måste sluta köpa saker. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar