lördag 21 maj 2011

Saneringsprojekt

Gick upp klockan 8 för att tvätta. Bokade tvättid för 2 veckor sen då jag insåg att jag var ledig den här helgen, första helgen på... alltså sen kanske helgen efter nyår, som jag inte är inbokad på diverse aktiviteter.

Jag ylade om min lägenhets äckelstatus för Louie:s Matte, som genast började gnugga händer. "Men Solstrålen, jag har fantiserat om det här. Oh den dagen jag får sortera hos henne" Så så blev det. Hon kommer runt.. 11-12 kanske? Vet inte, hon skulle gymma först. Louie:s mattes syster ville att hon skulle blogga om det, Louie:s matte svarade att det nog inte fanns tid men att twittra kanske kunde gå an. Solstrålen skäms lite över lägenhetens tillstånd. Smygstädade i veckan, lyckades få bort att skräp från köksgolvsgången. Igår var vi på IKEA och handlade kartonger och mappar och diverse saker så att jag ska kunna sortera upp alla miljarder saker som ligger överallt. För jag har så fanatiskt med saker. Överallt. I oordning.

På jobbet igår lyckades jag sänka två enheter genom att flytta ett litet minneskort mellan dem. Vi tänkte "kan ju inte vara den, den innehåller ju typ inget" och stoppade i ett annat minneskort som vi visste fungerade. Enheten funkar fortfarande inte. Stoppar tillbaks minneskortet i den ursprungliga enheten. Så dog den också. Måste blivit smittat på nåt sätt. Suck. Klockan var strax efter fem och det var fredag. Såklart. Alltid på fredagar.

Åter. Tvättiden. Bokade tvättid 8-11. Nu när jag tvättat halva tiden är det fortfarande ledigt resten av dagen. Märkligt. Smygflyttade mitt tvättlås till tiden efter så jag nu kan tvätta till 14 istället.

Igår pratade de på jobbet om att det var någon som räknat på att jorden skulle gå under idag. Jag börjar se tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar