måndag 4 april 2011

Tydligen inte så hemlig

Någon var på besök i söndags och kommer ut från toaletten.

"Alltså. Jag förstår inte"

Vaddå, säger jag som sitter yrvaket och smygbakis vid köksbordet och petar på datorn.

"Alltså, hur fan kan du få det såhär stökigt. Du måste ju bara släppa saken där du står när du är klar med den., Kolla, där ligger det liksom en tjock bok mitt på köksgolvet. Varför?

Och Solstrålen skäms. För det är ju så hon gör. Lite "Fan. Han kom på mig"

"Vet du hur många burkar och flaskor du har i badrummet?"

nä....

"Jag räknade nu när jag var på toa, slutade vid 70. Så jag tänkte: Ska jag stanna kvar och hjälpa henne att städa idag? Men sen insåg jag att det här är ju bara en dag. Och det här tar minst en vecka."

Återigen. Fan. Han kom på mig.

Klämde in en till benbild, nu från i lördags. Lyssnar på: Jose Gonzalez cover på Massive attack:s teardrop. Den är trevlig.

1 kommentar:

  1. Det är lugnt jag kan komma och vara arga städtanten när du vill :) gjorde ju typ succé i söndags.

    SvaraRadera