fredag 22 april 2011

Skärtorsdag

Var på inflyttningsfest igår. Det var roligt. Jag hamnade vid skålen med ostbollar och fick gå och tvätta händerna för att sluta äta. För om man tvättat händerna så de luktar gott så kan man inte smutsa ner dem på en gång. (Jag har sån OCD med handtvätt, gör det hela tiden - absolut största måste är när jag kommer in efter att jag vart utomhus, speciellt om jag åkt vagn. Ok normalt kanske, men jag kan bli störd om inte andra gör det också när de är hemma hos mig. Speciellt om de sen försöker hångla upp mig. Och så känner jag min lätt fåning för att jag får lite panik över att de inte tvättat fingrarna och ska ta på mig med otvättade händer, som har tagit i en massa saker på spårvagnet etc.)

Jag och Fröken Vit hade "lånat" två kaffepappmuggar från Pressbyrån så vi kunde dricka vin utanför tågstationen utan att farbror blå skulle komma och säga till oss. Fröken Vit hade ångest för att vi eventuellt stulit de båda pappmuggarna. "Skulle du säga att vi snattat nu?" Jag sa nej, fast egentligen stal vi dem nog.

Pappmuggen var med på festen och orsakade ett stort spill på min fisktröja, som nu på morgonen fortfarande har en röd flöck :(

Lyckades lura hem han den där igen. Eftersom han av någon anledning sprayfärgar håret varje dag i olika färg så var han helt lysturkosblå, vilket vi var tvungna att tvätta bort. Gick in i badrummet nu. Det ligger saker överallt.

I övrigt så har jag försökt hitta någon att dricka alkoholhaltiga drycker med på lördag och totalt misslyckats. Det hela slutade med att jag/Rufset igår tyckte att det var en superbra idé att "aspa" Geten. Jag ska helt enkelt följa efter honom och göra saker som en liten dvärgslav. Hur var det här en bra idé och hur ska jag kunna backa ur den? Går antagligen inte alls.

Nu ska det skyndas på, för jag ska till lekskolan och grilla.

1 kommentar:

  1. Jag har iofs inga jätteproblem att börja snaska ostbollar igen efter att jag tvättat händerna en gång...men gud vad skönt det är att tvätta dem efteråt ändå!

    Är lite besviken på att jag missade grillningen...nu var/är jag visserligen kalasförkyld, men ändå...jag insåg nämligen att jag trodde att Alice in videoland var något helt annat (vet inte varför) och därför inte var så intresserad av det. Men de var ju bra...

    SvaraRadera