lördag 2 april 2011

Tidsoptimist

Ska på 2*30årskalas idag. Och nu blev det sådär bråttom igen fast jag egentligen hade all tid i världen.

Har lyckats hämta ut nycklarna till tvättstugan så jag passade på att boka in tvättid och tvätta upp de där fyra pappkassarna med lakan som tagit upp halva badrummet. Och så skulle jag färga håret. Inte så mycket att göra?

Varför sitter jag här nu då utan nåt att ha på mig (ja helt naken t.om. då jag färgar håret och är ju som vi vet sedan tidigare en klant så jag kan inte ha kläder på mig när jag gör det för jag får färg överallt.), utan present, med färg i håret, ingen dricka och blöta lakan. Och undrar hur fan jag ska hinna till förfest 16.30.

Rationalisera och styr upp.

I spritskåpet finns det saker, men jag vet hur det blir när jag dricker spirt.

*rycker på axlarna och stoppar ner två halvflaskor gin i väskan*

Drar lite i kläder på badrumsgolvet. Har ju inget som är nåt att ha på sig på fest. Antingen är det saker jag har på mig varje dag eller så är det tantfikatrevliga kläder till typ bröllop.

*rycker på axlarna och tar en kjol som är full i katthår men i övrigt typ ren*

Tänkte jag skulle hitta en present igår, men det blev så jäktigt och så fanns det inget roligt så jag tänkte göra örhängen. Men så var affären med pärlor stängd och jag vet exakt vad jag har, inget roligt.

*rycker på axlarna och skiter i present, tänker hävda att vi konsumerar för mycket ändå*

Satans lakan att inte torka

*rycker på axlarna och hänger upp dem över gardinstången, väl medveten om att de kommer hänga där i typ 2 veckor innnan jag kommer ta mig för att ta ner dem.*

Det värsta är att jag går igenom liknande procedur varje morgon när jag ska till jobbet. Åh. Varför kan jag inte lära mig? Sen kanske någon säger "sluta skriva inlägg då om du har så bråttom" Men då återkommer vi till anledningen till att jag är naken. Färg i hela lägenheten är jag inte intresserad av.


Igår beställde jag iaf banantröjan från Shanalogic så nu är det försent om det var någon mer som ville ha nåt. Det blev en med cyklande fiskar och ett skärp med en hamster också.

För att peppa upp mig i allt fortsätter jag med "på gott humör"listan på spotify och lyssnar på Miss Li - Dancing the whole way home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar