onsdag 20 april 2011

I´d rather dance

I lördags.

Stod i baren och Gnällspiken gnällde. Han var skitfull. Och gnällde. Och jag var full, men inte lika full. I vanliga fall får han med mig i sitt gnäll, när han är full och jag är full, så blir jag ledsen och sätter mig och gråter och vet inte efteråt eller under tiden varför utan det är mest känslan av att allt är eländigt och någon tycker illa om mig. Är full i arg, besviken ångestråtta. Och jag kan inte sätta fingret på varför utan bara gråter tills någon distraherat mig med något annat.

I lördags.

Stod i baren och Gnällspiken gnällde. Han var skitfull. Och gnällde. Och jag var full, men inte lika full. Och något i mig sa klick. Och jag sa (ungefär) "Har du nåt att säga till mig så kan vi ta det när du är nykter och jag är nykter för jag orkar inte lyssna på det här nu, jag vill dansa." och Gnällspiken sa nåt om att det inte gick med mig för att jag bara reagerade konstigt på saker och jag sa att det fick fan vara slut med det nu.

I lördags.

Stod i baren och Gnällspiken gnällde. Han var skitfull. Och gnällde. Och jag var full men inte riktigt lika full. Så jag gick därifrån, och dansade istället.

Jag gillade inte någon av de där två, som låter likadant och var i samma band och sånt. Men ändå så fastnar Lilla Lady - Daniel Adams-Ray (Jag gillar att du säger vad du tycker. Men det du säger att du tycker säger inte mycket.) Och det absolut första ljudet låter som början på ljudet i Paper mario. Ni vet. Det där ljudet. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar