söndag 17 april 2011

...vart skulle jag bo då?

Lördagen var iaf bra, jag var på gott humör och ohmsitsar är ju alltid roligt!

Det var mest väldigt trevligt, Rufset kom fram såg jag när jag kollade i smsloggen idag. Eftersom jag var på gott humör var jag inte arg på folk och hamnade därför inte hemma hos mig själv, mötte en jätteonykter Humtidumtare när vi var på väg hem, han humtidumtade lite och gick sen vidare. Sen plingade min mobil. SMS från densamme.

"Det finns en barberare på andra lång..."

Hahaha!!! Krispiga getskägg var det.

Tidigare under lördagen hade jag försökt sy om min gristopp så att den inte visar hela brösten utan att man syr fast den i bh:n. Lekte med framgång via sms till herrn "om du vore en xx vad skulle du bo då?" Trådrulle och bankdosa hittades med läskig träffsäkerhet.

Jag använde kunskaperna på söndag morgon när jag tittade mig i spegeln och insåg att Rufset hade vart på besök och att the walk of shame skulle bli extremt uppenbar för mina medmänniskor då jag skulle ta mig tvärs genom hela stan iförd tyllkjol, griskorsetttopp och stort Rufs. Tänkte "Om jag var en gummisnodd, vart skulle jag bo då" medans jag sitter på sängen och tittar runt i det lilla rummet som mer är en serverhall än rum. Tittar på en byrålåda och tänker att den ser ut som jag skulle bo i om jag var en gummisnodd. Öppnar den och hittar en massa verktyg samt en påse gummisnoddar (:

Skickar ett sms till Veganen om det och får tillbaks att "gristopp och trendig tofs, det låter som en låt av Eddie Meduza." Åkte ner på stan och gick genom nordstan med min trendiga tofs för att köpa en burk Ben & Jerrys innan hemfärd. (Köpte en hel färsk kyckling också som jag lyckades tillaga på bakfyllan så jag hade eftermiddagsmat resten av veckan, win.)

Nu mår jag lite illa.
I övrigt är jag ganska nöjd numera, det är lite... det går bra nu eller nåt.

Vår ute & långledig helg kommer nu samt lön på torsdag så jag är inte pank. Saker och ting löser sig igen. Solstrålen sover lugnt om nätterna.

1 kommentar:

  1. Yey! Solstrålen glad (och Rufset med)! Yey! Me like!

    Råkade i illan och villan pussa dig lite på munnen i lördags i bra-kompis-anda (om du minns) - ringde pvännen och berättade. Han var inte arg, han ville bara vara med så han får se det nästa gång... Killar va?

    SvaraRadera