onsdag 13 april 2011

Irritation

Gårdagens irritation var tanten på träningen som bara är i vägen och är jobbig. Alltså. Jag kan tycka att oj vad fräckt att en fembarnsmamma som antagligen är yngre än jag inbillar mig (hon ser typ ut att vara äldre än min mamma som nästan är 60, men barnen verkar vara mellan 8 och 19 så så gammal kan hon ju inte vara.) börjat spela en ganska tuff sport under vattnet och så. Men sen blir jag bara ihopparad med henne på övningar och jag vill strypa människan.

För nä. Jag är inte bra. Någonstanns. Har världens sämsta kondition så jag blir ju trött hela tiden. Men jag är inte korkad.

Jag förstår ett kösystem. vi är tre försvar och tre anfall i kö. Den som står först i kön på anfall tar bollen och anfaller den som är först i kön på försvar. När man gjort mål eller måste andas tar försvararen bollen och ställer sig sist i kön för anfall och anfallaren ställer sig sist i kön för försvar. Inte svårt. Ändå är tanten i vägen hela tiden och frågar vad hon ska göra nu. Tjejen som tränar för andra gången fattar genast vad som ska göras. Och jag dyker ner och lägger mig och tanten har inte börjat simma när jag legat ett tag och måste upp och andas. och jag ber henne dyka lite tidigare. OCh gör tanten det? NEJ.

Inte en enda gång. Jag blir sur.

Vid spel så ska vi byta, vi är center. Jag vill inte spela center för då går man ut med bollen och det kommer alltid en snabb jävla juniorkille som snor bollen och så blir jag arg och slåss och så kommer jag ingenstanns och så blir jag av med den igen och måste andas och så gör andra laget mål. Iaf. Helt plötsligt är tanten brevid mig som en stor sjöko. Och jag frågar, vafan, när spelet bryts? Och hon säger "jag tyckte du ville byta".

Men... om jag ville byta så hade jag simmat till kanten där du flöt. Nu var jag på andra sidan bassängen. Varför?

Och så är jag bara irriterad. Och blir irriterad att jag blir irriterad. För det är ju kul att folk vågar göra saker, jag menar jag är ju ganska kass så varför blir jag irriterad på andra. Men jag blir mest irriterad på henne. Sen går hon inte att prata med och är mest bara... aaaa korkad. Jag får spel på korkade människor. Det är väl där problemet ligger.

Hos mig alltså. Varför kan jag bara inte sluta bli... irriterad. Förfan. Gah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar