söndag 19 juni 2011

Mera nyckelbekymmer

Dagens irritation då, eller mindre panik.

Går ner i förrådet för att lägga ner grejor, nu när jag har en ny HM nyckeln (som jag nästan betalat två gånger för och nästan fått en prick).

Kommer jag in?

Nej.

Varför?

Jo: någon har knipsat upp mitt stora hänglås med kejda och satt dit ett helt annat. På mitt förråd. Mina grejor verkar fortfarande vara kvar därinne, men någon har uppenbart rotat runt. Dock har jag bara skräp och saker utan värde där nere sedan någon skar upp min klädgarderob som hängde där. Typ, tomkartonger, en gammal säng, min trasiga dammsugare... men...

...frågan är alltså om det är så att någon brytit sig in och hyresvärden hittat ett olåst förråd och satt lås på det och bara glömt tala om för mig att de gjort det eller om det är någon annan som knipsat upp mitt lås för att sätta sitt eget och se om någon brydde sig, för att sen tömma förrådet och ta över det.

Jag tänker komma lite sent till jobbet i morgon för att gå till bovärdsexpeditionen och reda ut det här. Jag kommer ju varken åt den råsa partylådan eller min 50l ryggsäck just nu, hur fan ska jag ta min nya luftmadrass till Roskilde?!?!? Och vad ska jag göra utan anarkistpapegojan?!?!

Någon måste få skäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar