torsdag 9 juni 2011

Attempted murder II

Fortsättningen på den spännande historien om idioten och långkörarlabbet kom idag.

I morse när jag kom frågar Amerikaner om jag är en bättre Solstrålen idag, "you where pretty angry yesterday" och GoaGubber klämmer in att "det var änna ganska roligt". Jag kunde inte låta bli att skratta lite, för de är ganska roliga, och då frågade Spinker och Lugner vad som hade hänt och jag förklarar. Mitt i allt så kommer xx-halvchef (som jag döper till Pyssler eftersom hon tokpysslar på fritiden) och hör det här och säger "men... jag har inte sagt nåt sånt. Han kom i morse och frågade. Eller, han sa att det var viktiga test han körde i dag och jag fattade det som att han skulle gå brevid någon av er, inte att han var ansvarig". Spinker är lite förbannad, det ser jag på honom och tillägger det jag muttrade tusen gånger under gårdagen "men.. bara för att man är ansvarig behöver ju inte betyda att man ska sätta upp testerna själv, man ska SE TILL att någon gör det."

Vid mötet sa jag det att det var viktigt att vi kom fram till vad som skulle köras i långkörar labbet och vem som skulle köra det. Alla var överens. Pakistaner står och gör nåt annat tills vi har sagt samma sak tio gånger och typ konstaterat att han är labbansvarig fortfarande. Hans svar är att han inte kan för att han inte vet hur de fungerar. Vårt svar är att det är därför man är två. Han säger att han gör viktigare test. Vårt svar är att alla test är vikiga, det är inte upp till dig att prioritera utan oss på mötet. Tjafs tjafs.

Vi har iaf under mötet kommit överens om att jag skulle starta ett test, Peruaner ett annat och jag och Lugner skulle kolla på ett tredje beroende på ett resultat från igår som inte hade körts klart eftersom det blev startat så sent.

När vi sitter nere i labbet kommer Pakistaner ner och börjar fråga om någon kör nåt på den där stationen, och pekar på den som jag ska starta ett test på sen. Nej svarar jag, inte just nu men jag ska starta ett test sen. "men är det någon som kör nu?" Nej. men jag ska starta ett sen. "men... är det nån som kör nåt nu?" N E J. Vad är det du inte förstår? "OK, then i will go up to the board and look for a test to start"
NEJ!!! Vad är det du inte förstår?!! Vi pratade om det här på mötet innan lunch "Forget about the meeting, I will go and find a test" MEN IDIOT?!?
Samma tjafs. Slutar med att jag blir förbannad och säger "whats the point of us having these meetings in English if you´re not participating in them?"
Han bara typ rycker på ögonbrynen säger "ja ja", går iväg och säger "i will start a test at maybe four". Men? Nattkörningstesterna ska påbörjas direkt efter lunch så att alla datanissar är kvar om nåt skiter sig. Det är extremt viktigt att testerna körs. Det här pratade vi också om på mötet. Det här pratar vi om nästan varje möte.

Pratar med Peruaner lite senare och frågar henne varför han frågade mig saker som vi sa på mötet, var jag oklar? Peruaner sa att hon hade fattat vad vi kom fram till exakt samma sätt som jag trodde vi kom fram till. Han hade frågat henne exakt tusen saker som vi redan pratat om på mötet. Hon säger "jag förstår inte varför vi ska anstränga oss och ha mötet på engelska när han inte lyssnar. Han går iväg och typ glider runt, han tittar på nåt annat, han försöker småprata med oss om skit när vi diskuterar nåt på tavlan, hans telefon ringer och han börjar prata pakistanska"

Peruaner satte upp testet och Pakistaner kom ner typ två minuter stönade lite och sa "Oh, yeah" som är det han säger oftast, och gick sen upp igen utan att varken fråga om han kunde göra nåt eller kolla om någon satt upp ett test. Jippi.

Jag blev kvar till kvart i åtta med knastestet som inte ville fungera och medans vi väntade på mjukvaruuppgradering googlade vi på massa saker. Jag berättade om hagelstormen som var när jag var i Sydney och kom på att jag aldrig googlat på den. Gjorde det och hittade den här wikipediaartikeln. Jag brukar alltid säga att haglen låg mellan en pingisboll och en tennisboll i storlek och folk tror mig liksom inte. Här kan man själv titta på dem. Orkar man inte klicka så har jag lagt en fin bild till det här inlägget. Cricketboll ligger tydligen mellan pingisboll och tennisboll. Det regnade in i vårt hus, och folk som fått dem på sig hamnade på sjukhus. Man sprang ut med madrasser och lade på bilar och liknande eftersom det slog sönder allt. Helt bizarrt var det.

I morgon är en ny dag, jag ska på 047:s releasefest på Henriksberg, och därför väljer vi en låt från deras nya skiva elva, som skulle kommit upp på spotify igår men inte gjort det. Det blir iaf Everything's fine feat Lisa Pedersen. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar