söndag 19 juni 2011

Veckans irritation

Veckans tokirritation var inte Pakistaner eftersom jag bytt plats och mest försöker undvika honom. Veckans irritation dök istället upp på hallmattan i måndags:

Ett brev från Inkasso.

Solstrålen får panik. Öppnar. Brevet informerar mig om att jag inte betalat räkningen för tvättstugenyckeln.

WTF?

Jag blev ju dubbelfakturerad för den där nyckeln. Ringde till mitt bostadsbolag och sa det till dem. De sa "oj oj, det har blivit fel, riv den andra räkningen". Det var precis det som står på sidan för mitt ärende också, så jag har inte bara hört fel. Men någonstanns har det alltså blivit en miss... och jag har fyra dagar på mig att betala. Annars får jag en prick. När det är de som tattat sig.

Förbannad Solstråle skickar ett argt mail. Och ringer dagen efter och blir runtskickad. Och får tillslut kontakt med en dam som löser problemet.

Ringde till inkasso för att kolla så den verkligen var borta, och det var den.

Men i alla fall. Tur liksom att den inte kom när jag var på Roskilde. Då hade jag fått en prick för något som jag inte gjort fel. Och jag var förbannad hela måndagen och halva tisdagen.

Föräldrarna är här den här helgen. Det första pappa gör är såklart att börja dammsuga. och har sönder dammsugaren. "Jag bara tog i den, och så gick den sönder" Dammsugarslangen är av, bruten. Varken jag eller mamma var i rummet. Jag är skeptiskt till att han bara tog i den. Fick en ny dammsugare iaf. Ja ja.

Nu är det Roskilde prepp som gäller. Hela veckan! Uppdaterar den här sidan ett par gånger om dagen för att se hur jag ska packa. Ooooo det kommer bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar