torsdag 2 juni 2011

De andra

Läser arga bibliotekstanten som jag tipsade om förut och hittar det här inlägget. Och får flashbacks från när puben inte var öppen hela dagarna, utan man skulle öppna den vid 16 varje dag. Då stod de där, lynchmobben. Det var precis som hon beskriver det.

När de kommer in så frågar de ibland om jag blev stressad av att de stod där ute och vankade och stirrade. Nej det vill jag inte påstå, jag blir snarare irriterad över att de verkar tro att jag ska öppna tidigare bara för att de står där. Jag måste utföra en massa saker innan de får komma in och det tar den tiden jag har på mig. Jag öppnar klockan 16 oavsett om någon står där eller inte.

Det är ju inte så att man helt plötsligt en dag tänker "fan, inte en endaste kund idag" Bara för att inse att man glömt öppna.

Kunde verkligen inte skrivit det bättre själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar