måndag 10 oktober 2011

Vet inte hur jag ska göra nu igen

Katten påminde mig om det här inlägget i Fredrik Backmans blogg som påminner mig om det här inlägget som jag skrev. Specifikt biten "Jag kommer ihåg när ”lite egen” betydde vad det betydde: ”Lite dum i huvudet”. Nu stoltserar folk med det. ”Ja har minn egna röst! Ja har mit egna språk :) ”. Nej, rövskalle, du har samma språk som vi andra. Du är bara svindålig på det."


Aggressionerna i fredags lugnade sig lite när jag fick lyssna på "Pickadulvermannen" med Jävlar Anamma (låt 8), och bytt ut ordet Indianer mot Pakistaner, även det på Kattens inrådan.

Tog ett eget initiativ och bytte ut ordet brudar mot Pakistaners riktiga namn. Det kändes gött. Sen har jag haft ågren i alla fall, om jag borde skicka ett mail och be om ett möte med Chefer när jag kommer tillbaks eller om jag ska vänta med att boka möte tills jag kommer tillbaks eller om jag ska vänta tills jag blir förbannad på Pakistaner igen.

Jävla dvärgar. Jag blir galen.

Tentaflyktar också.

3 kommentarer:

  1. Inte vänta! Maila nu och be om ett möte och om han inte svarat när du börjar igen så följer du upp med honom då.

    SvaraRadera
  2. Ska jag skriva att jag vill ha möte eller ska jag skriva att jag vill ha möte och varför?

    Jag tänkte typ "jag vill träffa dig för att prata om hanteringen av min semesterförfrågan samt att prata om en konflikt jag känner jag har med en kollega som har gått överstyr. Om du vill ha mer detaljer så hör av dig, annars tar jag det gärna på mötet"

    Fast bättre formulerat.

    SvaraRadera
  3. Skriv så som du säger. Och om du inte får svar på det innan du är tillbaka på jobbet igen så tar du tag i honom/mailar igen och säger "Du, jag försökte kontakta dig i förra veckan ang. X, jag skulle verkligen vilja boka in det här mötet nu".

    SvaraRadera