måndag 3 oktober 2011

Konstaterat

Ah. Spenderat 5h i diverse väntrum för att få reda på det jag redan visste: Att jag har stukat lillfingret. Och allt detta för att jag "när jag ändå var där" frågade läkaren i fredags om jag skulle linda handen eller tejpa och om det var bra eller dåligt att röra på den. Och fick en remiss till röntgen och hej och hå.

Röntgen i morse. Men de var lite osäkra på resultat så jag blev skickad till ortopedkliniken där en snäll kandidat och en dryg läkare (som betedde sig som att jag uppenbarligen slösade hans tid) konstaterade det jag redan visste och gav mig svaret jag ville hört i fredags. Tejpa gärna ihop fingret med ringfingret så den börjar röra på sig, och rör på det så du får upp mobiliteten. Så länge det inte gör ont var det bara att vifta på, mycket och ofta.

Tog sjukledigt resten av dagen eftersom jag inte kände för att jobba in fem timmar flex för att ha suttit i diverse väntrum. Jo. Jag fick remiss till handrehab. Tänker inte missa mer jobbtid för handrehab för mitt l i l l f i n g e r. Tänker tejpa och vinka satan.

Dagens roliga på facebook är min gamla phadder på lekskolans status, kanske den roar er med:

"FAAAAN!!! Efter en dag med hårt kroppsarbete var lekamen värd lite avkoppling i form av en White Russian, tänkte jag (medan ni andra i vanlig ordning dricker champagne och masserar innanlåren med gåslever för att sekunden efter avrapportera till Facebook). Precis rätt mängd mjölk finns kvar i kylen, bra det. Den svarta sörjan blandas och sedan hälls mjölken upp. Det är nu det sker! I mitt vanliga ...disträa dis noterar jag att det på flaskan med det svarta i, ur vilken jag stjälpt upp en bättre mängd, inte står Kahlua, utan FERNET BRANCA!!!!! FAAAN!!!! Gott?!?! Fråga inte så jävla dumt. Det smakade för tusan som diesel och klorin ur fel ända på en flodhäst. Dränkte givetvis mina sorger i ren Fernet Branca....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar