söndag 16 oktober 2011

Livlösa objekt

Dagens gråt var när jag tappade muffen till mina fina hörlurar ni vet.

Och Solstrålen som sätter känslor på livlösa objekt gråter lite för att den stackars muffen är ute i naturen helt ensam i mörkret och ligger på marken och gråter "Varför lämnade du mig helt ensam här? Vi som delat så mycket"

Solstrålen är handlarens bästa vän pga detta. För hon köper saker som ingen annan skulle köpa, typ halmgrisar med ett för kort framben som gör att man får luta den mot saker för att den inte ska tippa på näsan. Ingen skulle ju köpt den. Den skulle ju vart ensam.

Som muffen nu är. I naturen. Ensam.

Jag har tappat vantarna jag fick också. Men de var ju två i alla fall. Inte ensamma. Men dyra. Hittade likadana för 400:- och får ångest för att mamma handlade vantar till mig för f y r a hundra kronor och så kunde jag inte ens hålla i dem en säsong.

Jag är så kass. Kass kass kass.


I skogen ligger muffen och gråter.

1 kommentar:

  1. Ja, jag håller ju med. Senaste räddningen var mjukiskatten med vattenskalle från hotellshopen i Vegas.
    Men vänta tills du börjar höra ett ekande "Neeeeeeeej!" varje gång du spottar ut ett tuggummi i en gatubrunn. Då är det illa...

    SvaraRadera