fredag 7 oktober 2011

Äntligen fredag eller vad?

Ok, dagens kräk och irritation.

Tre saker.

1. Fem i fucking fyra lyckades Chefer ringa mig på väg hem i bil med dålig täckning och säga att jag fick min ledighet. En ledighet som jag frågat om för nästan två månader sen. Och efter det frågad ungefär fem gånger. Och som börjar på måndag.

Fem i fucking jävla fyra. Jag frågade senast igår. På enhetsmötet lite i allmänhet när han skulle återkomma om ledigheter och han säger då att han ska prata med mig efter mötet. Och sen är han spårlöst borta hela dagen. Idag ser jag honom två gånger och då har han inte tid att prata, sen säger han kvart i fyra "Solstrålen, jag ringer dig om fem". Hur svårt är det att bara säga att det är ok?

Dessutom tillägger han att han får väl lösa det här med jobbet om de inte hinner med och uj uj uj.

Jag har knappt gjort ett skit i snart 4 veckor. Peruaner har vart bra på att plocka resurser, dvs antingen hoggat en enhet eller en station. Och sen vart uppstressad över allt eftersom hon sparat datanalysen till sist innan deadline. Hade hon tagit ett test och gjort det helt klart inkl. analys så hade vi båda haft att göra. Och hon hade inte dött av stress.

Jag får hitta på mina egna arbetsuppgifter, för två veckor sedan märkte jag upp ett antal enheter i labben med dymo. Satt helt enkelt och skrev ut klisteretiketter och satte på dem. Och sorterade dem i nummerordning.

Och så har han mage att säga att det kan ju hända att det blir lite stressigt nu när jag är borta.

Det finns ju inget för mig att göra. Jävla slöseri med tid är vad det är.

2. Pakistaner såklart. Vem annars. Det här började igår. Jag körde ett test på en station och på vårt möte var det flera saker som skulle köras och min blev nedprioriterad. Så jag plockade ner allt jag satt upp och flyttade det till en annan station och bröjade krångla upp det hela. När klockan började närma sig 3 och Pakistaner fortfarnde inte börjat med stationen jag blivit utputtad från (han skulle göra testet där) så gick jag och letade upp honom och frågade om han hade tänkt börja någon gång eller vad han höll på med. Han säger

"va, nä jag fattade inte att jag skulle göra nåt" vavid jag säger att vi pratade ju om det på mötet, lång diskussion som utmynnade i att jag skulle flytta på mig och du skulle köra och han fortstätter och "nä det fattade aldrig jag, kanske nåt jag missade med språket"

...jaha.... men då måste du ju fråga, säger jag och undrar varför han inte lyssnade. På det får jag svaret att "det är väl inte ditt problem"

Jo. Du gjorde det till mitt problem när det påverkar mitt arbete. Diskussionen som leder noll stanns slutar med att Solstrålen i sit icke stoltaste stund säger "GAAAAA you're stupid".

Får sen ett mail från Pakistaner med meddelandetiteln Mate.

"Hi!

You have no right to conversate with me the way you did today in lab. If you have any problem with me talk to Chefer. And if i did not listin to some thing in meeting its my problem not your. If i would not run some test or not do some task properly its my problem not yours. You are not my Boss or my mother. So please next time watch your mouth.

BR"



Ok. Så om du inte gör ditt jobb så att jag inte kan göra mitt så är det inte mitt problem?

Solstrålen letar under eftermiddagen upp Pakistaner i fråga för att klargöra lite saker. (VARFÖR VARFÖR??????) säger att
  1. Jag är din medarbetare. Det borde vara viktigt vad jag tycker, speciellt eftersom ditt arbete påverkar mitt.
  2. Vill du ge feedback till mig, gör det till mig personligen, inte via mail.
  3. Försökte igen förklara varför jag blev arg.


Får tillbaks att jag ska inte ta upp problem jag har med honom MED honom utan chefen eftersom han är chef och man pratar inte mer personer man har problem med. Att allt sånt är hans problem, inte mitt, om han inte lyssnar på möten så är det chefen som ska säga till honom att göra det. Att han bara lyssnar på det som är viktigt och att han själv bestämmer vad det är som är viktigt. Samt att jag har en dålig ton när jag pratar med honom.

Ja, i slutet av våra diskussioner har jag det. FÖR ATT DU INTE NÅGONSTANNS ÄR DEN VASSASTE KNIVEN I LÅDAN OCH FÖR DET FÖRSTA ALDRIG LYSSNAR PÅ VAD NÅGON SÄGER OCH OM DU LYSSNAR SÅ ÄR DU SÅ JÄVLA OINTELLIGENT ATT DU ÄNDÅ INTE FATTAR VAD DE SÄGER.

Kom ut och var röd och varm och arg och berättade för Peruaner som sa "nä jag vet, han skiter i vad vi säger på mötena. Idag gjorde han exakt samma sak och kom och frågade vad som skulle göras när vi diskuterat det precis på mötet"

Varför är han ens med på de där jävla mötena?!?!

3.
Inte nog med detta. Igår när jag skulle gå ner i mitt förråd och plocka upp min stora resväska så var den borta. Letade och hittade den tre förråd ner i förrådet, instoppad i någon annans förråd. De har antagligen stulit den när mitt förråd var uppbrutet i våras innan bovärden satte ett eget lås på det. Och jag vet att det är min väska då jag själv bytit ut muttern nere på hjulet eftersom jag tappade den i snöslasket en vinter och fick släpa hem väskan.

Namnlapparna är bort. Men jag vet att det är den.


Lugn Solstrålen. Lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar