onsdag 26 oktober 2011

Saker jag inte kan bli klok på...

När folk som i övrigt verkar normala och kloka människor avslöjar att de tror på astrologi.

W T F.

"Ja allt stämmer ju inte men ibland stämmer det så bra"

Hallå? Statistik?

Och sen när är det här en vetenskap? Eller rättare sagt, sen när är det en vetenskap igen? Den astrologi som används idag är en sån tidig enkel modell den som användes förr när det här med astrologi var hett och aktad vetenskap att till och med "de gamla grekerna" hade förkastat den.

Men nä.
Lejon är så här.

Och planeterna ändras på 4 minuter när, så hur exakt tänker du vara?

3 kommentarer:

  1. Jag tror på ett enda horoskop, det har jag rivit ur Metro och har i min busskortsficka. Gäller varje dag. "Du är en strålande begåvad person och det är fullständigt onödigt att du går och ser ned på dig själv! Sträck på dig!"

    SvaraRadera
  2. Javisst :)

    Men i det här fallet var det mer "ja, det där i tidningarna vet man ju stämmer inte, men jag har läst flera böcker som förklarar hur det är och hur olika människor är väldigt lika enligt de beskrivningarna som finns på just det stjärntecknet"

    Eh, statistiskt sett ja, samt att du VILL se ett samband.

    SvaraRadera
  3. Japp, fattar. Det är förmodligen samma människor som dessutom blundar när de bläddrar i en gammal tidning, för det betyder otur att läsa gamla horoskop...

    SvaraRadera