måndag 2 april 2012

Alter egon

Förutom mitt fyllealterego Rufset har jag väl två till alter egon. Som är med mig mer eller mindre jämt. Fast de har nåt med solen och månen och ljuset att göra. Den ena bor i mig större delen av året, jag brukar försöka förtränga henne till satans oktober sätter igång när det inte går längre. När jag blir trött och bitter och arg och inte vill umgås och bara grotta in mig. I år försökte jag muta bort henne med att träna som en galning. Det gick inte så bra - varken träningen eller bortmotandet. Hon klär sig som nån blandning mellan en skateare och ett emo. Det är när hon är med mig som folk "kommer på" att jag liknar Nemi.....

Sen kommer surfhippien. Om sommaren. När ljuset är med mig. När solen skiner. Surfhippien vill åka på festival, surfhippien vill krama alla, odla blommor och gå i flip flops. Surfhippien köper väskor som någon liten gumma i sydamerikanska bergen har suttit och handvävt. Surfhippien vill dansa på en äng. Surfhippien gör saker som att plocka en massa syrener och kasta omkring sig när hon går. "Så shakesperiant av dig" sa Tjockisexet en gång när surfhippien var på besök. Surfhippien kan dricka stora mängder alkohol utan att gråta.

I måndags gick jag in på Indiska, mest för att... jag vet inte. Skate-emon vill aldrig gå in där om det inte är för att köpa ett till kuddfodral. Skate-emon hatar att handla kläder för hon är blek och tjock. Skate-emon tar helst nåt svart och gömmer sig i. Möjigtvis råsa skosnören i allt det svarta.

Surfhippien kom ut med en blommig volangkjol i pastellfärger.

Jag tror det är sommar snart. Och jag har en kjol som bevisar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar