onsdag 25 april 2012

Skälpdesk

Kan inte öppna saker grafiskt. Alltså fönsterhanteringssystemet fungerar inte från Linux remote till mitt konto. Skickar ett mail till helpdesk med titeln "Not able to open applications graphical" med meddelandet "My Linux account does not have the display parameters set correctly. See attached picture, I also pasted the text below."

På bilden ser man tydligt hur jag loggat in med ssh - X och när jag försöker öppna nåt program sen får svaret "gtk warning - cannot open display"

Får tillbaks svaret.
"We have received your request as per subject above. Upon checking, we able to access using the command. Please try again from your end and update us accordingly so that we can proceed for further action. "

Och i inklippet under ser man tydligt hur de loggat in med vanlig ssh och öppnat emacs i terminalfönstret.

VART skrev jag i mailet att jag inte kunde använda emacs?

Mitt uppdrag avslutas nu tydligen i Juni/Juli skiftet. Vet inte om Pakistaner är kvar, han har åkt till Pakistan nu i 36 dagar för att gifta sig med nån tjej som hans pappa har sett ut till honom. Hon är tydligen enda syskonet och det är bra för då har hon en massa pengar.

Förstår mig inte på den kulturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar