måndag 18 juli 2011

Vinst

Dagens första vinst, ica maxi fynd. Två par helt fungerande strumpor för 10:-. Dessutom var det Hello Kitty på dem.

Dagens andra vinst: tillbringa tre timmar på vårdcentralen för att få hjälp med hostan som jag drog på mig själv under Roskilde. Utan förkylning. Bara host host host. Fyndet var inte de tre timmarna på vårdcentralen iof. Fyndet var att jag fick Kåvepenin, Acetylcystein Mylan samt Cocillana-Etyfin. Solstålen ska sluta med lunginfektion, sluta hosta lysgrönt slem och sova gott om natten så Solstrålen orkar jobba om dagarna.

Dagens tredje vinst var mer händelsen att jag orkade släpa mig förbi lekskolan för att hälsa Sjöbusen välkommen hem från den 4 månaders långa turen till sjöss. Träffade även Gnällspiken, Rödtotten, Humtidumtaren och Hohoaren. Inte ens Gnällspiken var på dåligt humör. Nästan så han kan få heta Hajpojken igen.

Nu ska jag ta mina 10ml cocillana och sen får måsarna skrika sig hesa, jag kommer inte hosta ikapp med deras skrikande i natt iaf.

1 kommentar:

  1. Fröken Källby19 juli 2011 kl. 20:18

    Synd att de inte skratta sig hesa, då skulle jag trott att du var i Magaluf!

    SvaraRadera