onsdag 20 juli 2011

Tidpunkter man hatar Gåthia köpp

  • Varje gång man åker spårvagn, buss etc. Idag försökte, och lyckades, två Gåthia köpp barn klämma sig ner på sätet brevid mig. Håller de käften? Nä. Sitter de still? Nä. Vill man trampa dem på tårna på vägen ut och säga "ursäkta, var det en tass där ivägen, ditt odjur!" ja. Dessutom luktar de oftast inte bara normalt sura träningskläder och sunkiga benskydd eftersom de kommer från ställen där man inte använder deodorant.
  • Varje gång man försöker ta sig någonstanns på stan. De färdas i flock. och flyttar sig inte för någon. Och går i bredd.
  • När man cyklar. De stannar upp när man plingar, vänder sig om tittar på en och fortsätter gå rakt fram. I vägen.
  • När man ska handla mat. De är där. Och låter. Och puttas.
  • Typ hela den här veckan när de är här.


På vägen hem, fick skjuts av Humtidumtaren, gick ett par Gåthia köpp nissar över vägen vid rött (för dem, grönt för bilar). Eller, ett par är en lögn eftersom de färdas i flock. Humtidumtaren tutade och gasade lite Solstrålen skrattade elakt när barnen kutade skräckslaget över gatan.

5 kommentarer:

  1. Varje år väntar jag på att indiankillen, discots skräck ska synas till. "På Gothia Cuuuuuup, där dyker han uuuuuuupp". Varje år blir jag besviken.

    SvaraRadera
  2. Och här har du:
    http://www.äntligenmåndag.se/

    SvaraRadera
  3. För att inte tala om situationen:
    - spårarbete, alla vagnar ersatta med buss
    - en buss = inte lika stor som en spårvagn.
    - ett fotbollslag är på väg mot bussen som redan är knökfull med fem andra illaluktande lag.
    - en i laget springer till bussen och ställer sig i dörren, de andra masar sig fram.
    - laget försöker bli sjätte laget på bussen, det tar tid, de kommer på, de luktar fortfarande illa och de stör en kl.7 på morgonen...
    - vet inte vem jag hatade mest i det läget, snorungen som höll bussen, laget som inte sprang eller busschauffören som inte helt sonika stängde dörren, med den ena lagmedlemmen på och körde därifrån, alternativ såg till att ingen i laget kom med. Jag tror det var busschauffören jag hatade mest.
    Till på köpet kom det bussar med ca 6 min mellanrum. De kunde ta nästa. De hade inte bråttom, de skulle inte med en anslutande spårvagn för att ta sig till jobbet. Grrr! Hata!
    Just denna vecka saknar jag inte Göteborg! Men annars...

    SvaraRadera
  4. Jadå, den där länken känner jag till. Men jag vill ju SE indiankillen också. Det måste ju liksom vara höjdpunkten på hela Gothia. Tycker jag då.

    SvaraRadera