onsdag 27 juli 2011

Förundrad del I

Sitter på vårdcentralen idag igen. Fått tillbaks mina tokeksem som jag hade i höstas n vet. Fast de har inte blivit lika galna än. Tänkte det var bäst att mota fan i farstun eller var det heter. Åkte till vårdcentralen. Var där 8.30. Det går inte att boka tid eftersom det är sommar, utan man får först träffa en sköterska som ser om det är någon poäng att träffa doktorn och sen får man sitta i kö.

"Du kan åka hem och komma tillbaks, det finns ingen tid innan 11.30.".

Solstrålen tänker. Cykla till jobbet och tillbaks. Kan vara på jobbet typ 30 min. Nej tack. Jag väntar.

Det var där jag igen blir förundrad. Fast jag vet det här.

Vi är 9 vuxna och en bäbis i väntrummet. Jag lyssnar på musik. Vad gör de andra 8 vuxna människorna?


Svar: De glor på bäbisen och ler lite. Och när bäbisen börjar gråta säger de "Oj oj oj då" och glor lite till och ser nästan tårögda ut.

Jag höjer musiken.

1 kommentar:

  1. Haha, nu förstod jag det där SMSet du skickade häromdagen. Fick det när jag var ute på landet och förstod inte och tänkte "Vadå vad gör de andra? Är det någon mattegåta? Det orkar jag inte räkna nu" :P

    SvaraRadera