måndag 25 juli 2011

Snurrig

Dagens konstiga samtal.

Jag ringer till vad jag tror är en person som jobbar med radiodelen. Någon svarar, jag pratar lite samtidigt med någon annan och missar vad personen säger och frågar om luckan som ska köras är Ansi eller Etsi. Människan i andra änden låter ytterst förvirrad.

"Megahertz säger du?!?" Jag känner mig lite förvirrad och säger öh eh ja? och frågar om det inte är xxx jag pratar med och mannen i andra änden säger "eh, nej jag är xxx" Hinner tänka en massa saker innan jag kommer på att det senaste samtalet inte alls var med radiokillen utan med symaskinsreparatören. Som jag nu pratar med.

Ber om ursäkt och lägger på.

Ringer rätt kille för att fråga min fråga och inser medans jag ställer den att han, medans jag pratat med symaskinsnissen, svarat på mitt mail som jag skickat för att sen när han inte hade svarat på ett tag inse att det nog gick snabbare att ringa honom.

Ber om ursäkt och lägger på.

Dagens bästa är att symaskinen var klar och att jag hämtat shanalogicpaketet. Det innehäll bl.a. en fin lila och svart randig stickad mössa med kattöron på. Går runt och önskar det var lite kallare så jag kunde ha den på mig jämt.

Nu ska det sovas. Hostan har börjat ge sig. Horrayyyyyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar