lördag 18 september 2010

Tvättstuga del II

Döm om min förvåning när det står en bastant blond dam i 70årsåldern i tvättstugan. Hon ber tusen gånger om ursäkt för att hon kollat fel på datum och jag får lite dåligt samvete för min arga lapp. Damen stog och strulade med torktumlaren. Den krånglade. Ville inte starta. Jag tömde luddfiltret och stängde av strömmen och slog på den igen. Torktumlaren vaknade genast till liv och damen blev så glad att hon gav mig en kram.

Farbrorn kommer in och bockar och tackar två gånger. Och ber om ursäkt. För vad vet jag inte. Som en liten Gnom.

Min 047-tröja som jag visserligen fick gratis förra veckan på konserten tappade trycket fläckvis i tvätten, och jag hade följt tvättinstruktionen och vänt den ut och in och allt. Funderar på att formulera ett brev.

"Bäste 047. Häromdagen då jag bevistade er konsert införskaffade jag mig en tjusig t-shirt. Sen svettades såna kopiösa mängder i den under själva konserten att jag idag kände mig nödgad att tvätta den. Då ramlade delar av trycket bort. Ska det vara så? Vänliga hälsningar Solstrålen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar