torsdag 16 september 2010

Dumsnål


Så blev jag snuvig, och inget hade jag hemma. Näsdukar, nässpray, halsonttabletter, ögondroppar (till allergiögat) ipren & preventivmedel som är satansdyrt men värt eftersom jag blir en grinig bitch utan (smaka på den, jag en grinig bitch?). För att inte tala om gravid. Och det är ju dumt.

I alla fall.

Snålsolstrålen handlade saker på apoteket för 575:-. Betalade med pengar som jag borde betala mastercardräkningen på 5000:- som kom idag med. Fick lite dåligt samvete. Bytte till de billigare näsdukarna, eftersom 5 kronor mindre gav 20 näsdukar till och 5 kronor gjorde JÄTTEMYCKET på 575:-. Not. Bytte ut mot billigare ibuprofentabletter också. Det sparade jag något mer på.

Nu sitter jag här och ångrar mig för att jag var snål och tog de billigare näsdukarna. För det är som att snyta sig i M-tork. Och då går ju själva vitsen med näsduk bort. Skulle gjort som jag brukar och köpt en rulle av det dyrare toapappret istället, mycket billigare än näsdukar och defenitivt mycket mjukare än billiga näsdukar.

Med röd näsa och ett rött öga frågade idag Karl-Bertil Jonsson, personen till vänster i bild, på jobbet (jag har en treveckorsanställning som betatestare på ett ställe) om jag var en såndär "Partypingla". Han måste ha undrat varför jag såg så schleten ut.

Och jag som försökt göra gott intryck och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar