måndag 20 september 2010

Den där boten igen

Mycket rabalder skapade det hela i alla fall. En vän till mig jobbar på trafikkontoret och tydligen är min bot dagens snackis. Det är tokfail av deras system.

Men i övrigt folk som undrar, ok så här är det ju i min värld:

Polisen må ha stått på ett fult ställe eftersom den där jävla korsningen är skit och inte så konstigt att det är den mest olycksdrabbade då det inte går att förstå hur fan man ska ta sig runt där. Framför allt inte med cykel.

Dock cyklade jag på en gångväg. Vilket jag iof inte hade reflekterat över eftersom trafiken.nu sa att jag skulle köra där. Men jag anser inte att det är en jävla hemsida som ska tala om att jag ska köra på ett visst sätt, jag borde ju ha kollat skyltning etc själv när jag var där och körde. Annars blir det jävligt mkt "min pappa sa" över det hela.

Helt ärligt vad skulle jag säga? Jag gjorde mig ju skyldig till att cykla på en gångväg därför att jag förlitade mig på tidigare information istället för att bedömma situatuionen jag var i. Samt av gammal vana så antog ju jag att jag själv faktiskt hade gjort fel och kollat på kartan fel när polisen stoppade mig. Vilket det en timme senare på jobbet sig att jag inte hade.

Polisen gjorde ju rätt, däremot borde trafiken.nu skjutas.

Sen kan jag ju tillägga att jag var såhär -><- nära att börja grina när han skrev boten. Jag är klarar verkligen inte av pengastress och en 500:- bot när jag har hyra+el+mastercard och en inkomst på 4300:- denna månad var INTE vad jag ville ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar