fredag 17 september 2010

Inte lätt med teknik alltid

Mamma ringer mig ofta på fredag eller lördag när hon suttit och druckit lite vin med pappa eller några vänner. Det brukar inte alltid bli helt logiska konversationer. Idag gav hon sig på facebookchatten.

22:49 Mamma
är du vaken än ?

23:02 Jag
ja
det är ju fredag, jag ska bara sova i morgon'
eller sova och sen städa lägenhet och tvätta och byta lakan och diska
och sen tänkte jag bada badkar med bubblor och äta chokladöch efter det ska jag lägga mig i nymanglade lakan


23:03 Mamma
yes men satt ute

23:04 Jag
?
va
nu svarar du någon annan
i min ruta¨


23:04 Mamma
nej jag är inne nu

23:04 Jag
MAMMA SLUTA SVARA I MIN RUTA
KOLLA VART DIN MARKÖR ÄR


23:06 Mamma
jag är inne , svarar på di

23:07 Mamma
ähh ringer dig ;);)

23:07 Jag
Du är goddag yxskaft, kolla vad du svarar på
Vem tänker du ringa, mig eller den andra personen du pratar med?


23:08 Mamma
dig såklart

23:09 Jag
vem är jag

23:09 Mamma
Solstrålen

1 kommentar:

  1. Haha! Påminner mig om när jag precis flyttat till Göteborg och lyckats dra igång ICQ där...innan jag flyttade lärde jag mamma och pappa att också använda ICQ så de skulle kunna prata med mig. Elle ja, jag trodde de lärde sig det i alla fall.
    Min dator stod ju typ alltid på då, men jag satte Away om jag gick någonstans och då brukade det stå "Lilla tiger inte här längre". Vilket ledde till att pappa ringde och i panik frågade var jag var. Svarade att jag var och handlade. "Men har du flyttat?" "Eh...nä?" "Men det står att du inte är här längre!" "Nä, jag är ju och handlar" "Men det står ju att du inte är här" "Men...det är jag ju inte heller. Inte hemma alltså. Jag har satt ett away" "Men jag förstår inte. Var är du? Var är din dator?" osv. Det var ett väldigt rörigt samtal och jag är fortfarande inte säker på att han förstod.

    SvaraRadera