onsdag 15 september 2010

Kupongbajs

Sånt här är så typiskt mig:

Har en gammal äcklig mascara. Använt den här i typ 2 år. Det är inget kvar. Fnasar ner i hela ansiket gör den med. Svart bös överallt utom på fransarna, ser ut som jag inte sovit på en vecka. Orkar bara inte köpa en ny. Dyrt är det också.

Sen kom pollen.
Jag har ju svurit över gråbon och ville inte riktigt störa redan arga ögon med äcklig bakteriefylld mascara, så förra veckan... fredagen tror jag det var, så köpte jag en ny. Dyrt tyckte jag det var, 130:-. Fan. Dyrt för en person som fick texten "medges ej" kastat i ansiktet när hon tidigare idag försökte köpa ägg och mjölk på hemköp. Skit också.

Igår när jag kom hem hittade jag en sån reklamgrej från Åhlénsklubben. Öppnade då jag letat efter en kofta i flera veckor och tänkte att det brukar ju vara bilder och sånt. (Ja, min mamma sa att jag var tvungen att köpa en kofta hon ville ge mig pengar till en och i övrigt, vad är det för jävla tygmonster som kräkts i alla klädaffärer? Och vem kom på att modet från tidigt 90-tal var snyggt? Det var det ju inte ens då. Bokmärkesblommiga bodys och aprikos spets? Blä.) Där fanns även en kupong som säger, just det: 20% rabatt på mascara.

Nu har jag ju använt den. Inte får jag mina 20%. Vänta ett jävla år och så kan jag inte vänta tre dagar. Helvete.

Blev på bättre humör av den här. Den var så fin. Nu kan jag gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar