måndag 14 juni 2010

Telefon igen

Försökte få kontakt med kundservice. Hur svårt kan det vara tänker jag. Ringer upp automagiska kundservice först, när man ringer till den för sin bank så brukar man kunna välja att få pratta med en telefonist. Men inte här. Kollar runt lite på hemsidan. För att få prata med en telefonist måste man betala 19:- i minuten. Inte värt.

Mail då? Letar och letar och letar, får upp den där jävla Eva (datorhjälp, som gemet i word typ) hela tiden som vill fråga om "det var det här du ville". Nej. Försvinn. Sluta poppa upp.

I alla fall hittar jag "kontakta oss via mail" men det visar sig vara en webbformulärsaktig grej. Och när jag försöker fylla i det så ändras ju rutorna under. Så det jag tyckte verkade närmast mitt problem gav mig en massa rutor som jag var tvungen att fylla i men inte hade information om, t.ex. kundnummer. Har inget sånt. Blir arg. Väljer att välja nåt som ger minst antal obligatoriska rutor och skickar iväg skiten. Börjar meddelandet med att förklara att det inte gick att fylla i webformuläret och ursäktar om det hamnat helt åt helvete men det var det bästa jag kunde fylla. Och dessutom poppar Eva upp för varje mening jag skriver och frågar om "det var det här jag menade"..... Nej. Försvinn. Sluta poppa upp.

Får panik på saker som är byggda för folk utan datorvana och utan internetvana. Femtusen klick senare... aaaaaa.

Försöker tänka om jag kanske skickat iväg pengarna på fel telefonnummer och isåfall även då missuppfattat hur mkt pengar jag hade kvar. Men jag är ganska säker på att så inte är fallet. Jag fyllde på med 150:-. Det gör jag bara om det är mindre än 50:- kvar på kortet. Är det mer än 50:- kvar så fyller jag på med 100:-. 99:- går till sms-tjänsten och 50:- kan vara bra att ringa för. Vart är mina pengar? Återkommer om jag får nåt svar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar