fredag 11 juni 2010

Regn hos mig.

Det stod i vädret att det skulle regna hela dagen, det gjorde det inte. Då det inte regnade så kom killen med sin satans grästrimmer tillbaks efter lunch och fortsatte att brumma på helt obekymmrat utanför.

Det började istället regna lagom tills jag skulle hoppa på cykeln för att ta mig in och träffa trummisen. Krånglade ner cykeln i hissen med regnkläder på och allt och ska precis hoppa på den när jag ser att framdäcket är helt platt. Bara att gå upp och leta efter pumpen då. Hade gömt pumpen så smidigt för mig själv att jag blev sen.

Väl framkommen hade trummisen slagit sig ner i en helt öde bar på Järntorget. Det var vi och de två tanterna vid jack vegas maskinerna. Vi drack i alla fall 2 öl var och försökte spåna ihop nåt bra så att vi kan sluta bråka i bandet. Det var så länge sen jag drack alkohol att jag glömt att jag alltid blir fyllehungrig på en gång. Och jag menar på en gång. På 2 öl. Som tur är finns ett Burger King på Järntorget. Och som tur är nummer 2 så hade jag fått in skatteåterbäringen på kontot och inbillade mig (stärkt av två öl) att jag minsann egentligen har pengar. Bäst att flytta över allt till sparkontot med en gång.

När jag skulle cykla hem ösregnade det och det platta däcket var inte bara platt utan punka, fick stanna något slags omvänt logaritmetiskt ofta för att pumpa däcket.

Oh joy!

1 kommentar:

  1. vilken öde bar var det? och "varför" vill jag fråga, det finns ju flera stycken trevliga barer runt järntorget :P

    SvaraRadera