söndag 6 juni 2010

Lyxfällan

Tittar på lyxfällan. Herregud vilka idioter. Och sen får de alltid en massa presenter när de är klara och "på rätt väg". Vafan, de är idioter och så får de belöning?!?!

Jag använde mina sista pengar för att betala räkningarna. Det är nu 48 öre kvar på sparkontot och 65 öre på mitt miljonkonto. Tror det är kanske 10 kronor kvar på lönekontot. Jag köpte ett par skor igår på HM efter att blivit hetsad av min lillayster ("men de kostar ju bara 99kr") med mitt kreditkort och det kommer inte in några pengar alls som jag kan se i framtiden (eller tja lite lögn, jag får 13000 i skatteåterbäring, men det räcker till hyra och mat 2,5 månad och jag vet ju som sagt inte när jag får jobb, kommer garanterat inte ha det innan augusti i alla fall)
Så nu har jag inga pengar och en skuld, kan jag få vara med i lyxfällan? Jag vill gärna få en biljett och resa betald till Roskildefestivalen, det kommer gå loss på ungefär 3500, jag kan pitcha in med hela årets dricks från mitt pubjobb. (Studenter ger inte generellt sett dricks, så hela årets dricks är 1075:-) Snäääällla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar