fredag 11 juni 2010

Går inte ut så ofta

Kom en kommentar om varför vi valde en tom pub.
Valde och valde.... så här var det:

Jag var lite sen eftersom jag hade punka. Trummisen ringer:
Det regnar så, jag går in i den där engelska puben
Menar du Bishop frågar jag
Nej, men jag kan gå dit. Vart är det den ligger nu?
Bakom fontänen från hållplatsen sett.
säger jag.

När jag kommer fram i ösregnet så är inte trummisen på Bishop. Någonstanns. Jag har fått en del konstigta blickar från folk eftersom jag kom in och var dyngsur i regnkläder, vilket tydligen inte är ok enligt folk som bor i stan. Ringer trummisen.

Vart är du?
Jag är här inne.
Vart?
....
Hallå?
.. jag har visst gått in på StarsnBars.
Men det är ju inte Bishop?
Nä, men jag går inte ut så ofta.
Men... du kan väl läsa?

1 kommentar:

  1. då är jag med :) tänkte först på bishops, men tänkte att det valdes bort för att det kanske var för mycket folk där...men det finns ju roligare val än stars då också. fast nu vet han ju det :)

    SvaraRadera