tisdag 5 juni 2012

Ältande

Jag satt och försökte sammanfatta mitt liv just nu, men det går inte så bra.

Jag vet inte hur jag ska förklara hur jag mår eller vad jag gör eller varför jag inte orkar nåt. Jag vet inte vad jag håller på med och jag vet inte vad jag vill göra. Jag har liksom...fastnat.

Jag tänker på idiotsaker som hur trött jag blev på mamma på systerns bröllop för att hon mest väste åt mig när jag sa nåt. (exempel: utanför kyrkan, jag och kusin småskämtar om att det var tur jag släpade med två extra paraplyer så det inte regnade och mamma glider upp med ett stelt leende och väser, fortfarande leende, i mitt öra: "tyst med dig")

Jag tänker på att jag inbillar mig att Katten är irriterad på mig för att hon inte småchattar tillbaks när jag skriver tråkinlägg om mitt tråkliv, när jag egentligen vet att hon har mycket att göra.

Jag tänker att det inte är konstigt hon inte svarar exalterat, jag är ju skittråkig.

Jag tänker att jag är en tråkmåns som inget gör. Jag bara glor. Skulle på grillkalas eller studentkalas idag hos en kille som spelar med mig - men gör inget av det. Jag åkte hem och gjorde kikärtsbollar som "smakar kakdeg". Tänker förbättra receptet. Det var gott, men saknar...ägg tror jag. och DET var typ det mest intressanta jag tänkt idag.

Jag tänker på att jag måste hitta nåt som motiverar mig till träningen nu när min älsklingssport har sommaruppehåll. Det ger mig panik. Jag får nån slags rädsla över att jag ska.. haverera.

Jag tänker alldeles för mycket på vad jag äter. Jag försöker inte tänka på det, jag försöker väldigt hårt att inte banta och inte bry mig. Men jag tänker ändå på allt jag äter.

Jag tänker på att jag har ångest för att jag inte vet om jag får semesterdagarna jag ville ha, de 6.

Jag tänker på att jag inte känner mig nöjd med mitt nya uppdrag, och är nånstanns glad över att det är slut sista september. Men sen vet jag inte om nåt annat kommer ghöra saken bättre. När kommer jag egentligen få göra nåt som är i närheten av det jag skulle vilja göra? Vad är det jag vill göra?

Jag sover och är ändå svintrött dygnet runt. Jag känner inget engagemang för något längre. Jag har hamnat i nåt slags...ööööööh.

Nu tänker jag äta två kikärtsbollar till och glo på project runway allstars som går nu på tv:n. Ett till avsnitt följer efter den här. I morgon ska jag typ.. träna. Plantera blommor. Laga tre tårtor till avslutningsfikat på mitt snart fd uppdrag (hittade ett recept med rice crispies, maräng, choklad, en slags smörkräm, vispad grädde och bär. Glutenfri och laktosfri) städa och tvätta. Lägga mig tidigt.

Mycket spännande liv Solstrålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar